دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با رد استعفای نجفی از شهرداری تهران به دلیل فشارهای وارده بر وی، گفت: چنین تحلیل‌هایی موجب ایجاد بگو و مگو شده و مشکلی را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۵۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 10 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایسنا،غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر اظهارات اخیر دادستان کل کشور درباره استعفای نجفی و اینکه تحلیل می‌شود که این استعفا به دلیل فشار بر نجفی است، ‌اظهار کرد: نجفی فرد دروغگویی نیست و دو بار به دلیل کسالت استعفا داده است. نجفی آنقدر شهامت دارد که اگر فشاری به او وارد شود بگوید که به خاطر همین فشارها استعفا داده است، من نجفی را فرد دروغگویی نمی‌دانم.

وی در ادامه افزود: خود نجفی اذعان کرده است که کسالت حادی دارد اما برخی تحلیل می‌کنند که او به خاطر فشارهای وارده استعفا داده است. هیچ کس دیگری نباید نجفی را به دروغ‌گویی متهم کند. اصل این موضوع را هم باید از خود نجفی سوال پرسید، ما در روزنامه خودمان نوشتیم که نجفی شفاف در این زمینه با مردم صحبت کرده و دلیل استعفایش را بیان کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: وقتی تحلیل می‌شود که این استعفا به دلیل فشارها بر شهردار تهران است، ‌بگو و مگو پیش می‌آید که من با این بگو و مگوها در میان جریان اصلاحات و خارج آن یا با قوه قضاییه موافق نیستم ،زیرا نه چیزی به کشور داده می‌شود، نه مساله‌ای را حل می‌کند و نه مردم حوصله این حرف‌ها را دارند. نجفی مدتی شهردار بوده و کار کرده است و اکنون مشکلی برایش پیش آمده و دو بار به خاطر بیماری استعفا داده است. هر کس بگوید دلیل این استعفا مساله دیگری بوده است، وقت بیهوده تلف کرده است. بیان این اظهارات موجب ایجاد بگو و مگو با قوه قضاییه یا سایر دستگاه‌ها می‌شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی همچنین در پاسخ به این پرسش که تکلیف اصلاح‌طلبان با موضوع استعفای نجفی چه می‌شود و آیا این مساله جریان مذکور  را بن‌بست می‌کشاند؟ تصریح کرد: جریان اصلاحات شورایی به نام شورای عالی سیاستگذاری و سخنگو دارد و من نمی‌توانم از طرف این جریان صحبت کنم.

کرباسچی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما پس از استعفای نجفی تکلیف پرونده‌هایی که شهرداری به قوه قضاییه فرستاده است چه می‌شود، خاطرنشان کرد: من خبری از این پرونده‌ها ندارم. اگر تخلفی در این پرونده‌ها انجام شده است، قوه قضاییه به آن رسیدگی می‌کند. من در این باره نمی‌توانم اظهارنظری کنم و معتقدم باید شان قوه قضاییه، شهرداری و شورای شهر را رعایت کنیم. اگر پرونده‌هایی که شهرداری به قوه قضاییه فرستاده است جنبه مجرمانه دارد، آن را باید قوه قضاییه تشخیص دهد. وقتی ما در شرایطی که قوه قضاییه هنوز در مورد این پرونده‌ها اظهارنظر نکرده است، بگوییم که تخلفی انجام شده است، ما جرم کرده‌ایم، زیرا مرجع رسیدگی به این پرونده‌ها قوه قضاییه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار