معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: 10مقاله از بین آثار رسیده به دبیرخانه همایش ملی حمدالله مستوفی در این رویداد ارایه خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 10 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،شهریار پرهیزکاری با اعلام این خبر افزود: 45 عنوان مقاله از سوی محققان و پژوهشگران کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 33 مورد از مقاله های پذیرفته شده پس از همایش در قالب یک مجموعه به چاپ خواهد رسید.


وی، زمان برگزاری این همایش را 30 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: این همایش یا حضور اساتیدی که آثار خود را ارسال کرده اند و همچنین دکتر حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.


پرهیزکاری ادامه داد: زمان و روزگار حمدالله مستوفی،نقش خاندان مستوفی در عرصه های مدیریتی و فرهنگی و تکوین شخصیت حمدالله مستوفی، موقعیت اداری و اجتماعی مستوفی و تاثیر آن در آفرینش آثار جغرافیایی و تاریخی،بررسی آثار حمدالله مستوفی،دیدگاه های مذهبی و کلامی حمدالله مستوفی و تاریخ نگاری حمدالله مستوفی از جمله محورهای 15 گانه این همایش به شمار می روند.


وی توضیح داد: همچنین جغرافیای تاریخی در آثار حمدالله مستوفی، اهمیت جغرافیای سیاسی دوره ایلخانی در آثار این مورخ، جغرافیای شهری و روستایی دوره ایلخانی در آثار حمدالله مستوفی، مقایسه آرامگاه مستوفی با بناهای آرامگاهی دوره ایلخانی،بنای تاریخی آرامگاه مستوفی و نقش آن در جغرافیای گردشگری قزوین، جایگاه تاریخ گزیده در نثر فارسی،مقایسه تاریخ گزیده با متون تاریخ عمومی،جایگاه ظفرنامه در آثار حماسی ایران و ویژگی سبک شناختی آثار حمدالله مستوفی از دیگر محورهای فراخوان مقاله در این همایش است.
حمدالله مستوفی جغرافیدان، مورخ، شاعر و نویسنده قزوینی قرن هشتم است و از وی سه اثر مهم تاریخ گزیده، نزهت القلوب و ظفرنامه به جای مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار