استاندار قزوین تاکید کرد:
استاندار بر ضرورت معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان با تدوین برنامه های هنری توسط هنرمندان بومی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۸۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 09 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی " در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری قزوین که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه سابقه فرهنگی و تمدنی قزوین حتی در خود کشور به خوبی شناخته نشده است، خواستار تولید برنامه ها و مستندهایی در جهت معرفی هرچه بیشتر استان شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد هنر از حوزه سینما تامین می شود،گفت:سینما نه یک تفنن و سرگرمی بلکه نیاز ضروری جامعه برای ارتقای شناخت و آگاهی مردم است.
استاندار قزوین همچنین گفت: هر تحول سیاسی و اجتماعی در طول تاریخ، تاثیر خود را بر تمام بخش ها اعم از صنعت، اقتصاد و فرهنگ به جا می گذارد.


وی اضافه کرد: در تاریخ کشور ما مبانی دینی و عرفان اسلامی تاثیری ژرف بر هنر و ادبیات ما گذاشته است.
زاهدی از انقلاب اسلامی به‌ عنوان انقلابی فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: وقتی یک انقلاب بر مبنای تفکر دینی شکل می‌گیرد در حوزه های هنری و ادبی هم تاثیر خود را به جا می گذارد.


وی همچنین گفت: دست اندرکاران فرهنگی و هنری باید کاری کنند که تاثیرگذاری فرهنگی سریع تر اتفاق افتاده و این بخش از رسالت انقلاب اسلامی محقق شود.


استاندار قزوین به تاثیر هنر بر روابط فرهنگی اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: جامعه ای که ارتباط قوی با فرهنگ و هنر دارد جامعه تلطیف شده بوده و اساسا این هنر است که می تواند جامعه را از خشونت و افسردگی نجات دهد.


زاهدی با بیان اینکه مدتهاست برای رشد و توسعه اقتصاد کشور بر صنعت تمرکز و از تاثیر ادبیات و علوم انسانی غافل مانده ایم،گفت: این ریشه در گذشته دارد که به هنر بی توجه بوده ایم در حالی که ما ملتی با اصالت بوده و در ادبیات، سینما و هنرهای تجسمی صاحب سبک هستیم.


وی اضافه کرد: جهانی شدن، خواه ناخواه شکل گرفته و رهایی از آن امکان پذیر نیست بنابراین باید به عنوان ملتی تاثیرگذار خود را در این فرایند اثبات کنیم و تنها با فرهنگ، ادبیات و هنر است که می توانیم این مسیر را ادامه داده و هویت خود را حفظ کنیم.


زاهدی بر استفاده بهتر از ظرفیت های هنرمندان استان تاکید کرد و افزود: در نشست شورای اداری تاکید کردیم در تمام کارگروه های استانی از حضور متخصصان حوزه های مختلف از جمله بخش هنر دعوت به عمل آمده و از نظرات آنان در برنامه ریزی ها استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار