دادستان قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی استان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های ذی ربط کاهش ۲۰ درصدی جرائم در تعطیلات نوروز ۹۷ حاصل شد.
کد خبر: ۵۸۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 09 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام  اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در نشست شورای مسئولان قضایی استان که در سالن جلسات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، گفت: در تعطیلات نوروز امسال با توجه به افزایش ۲۰ درصدی تردد در محور های استان، کاهش ۴ درصدی تصادفات را شاهد بودیم.

وی افزود: حدود ۲۳ میلیون خودرو به صورت رفت و برگشت از محورهای قزوین به رشت، زنجان و همدان در ایام تعطیلات تردد داشتند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با ابراز رضایت از عملکرد پلیس در ایام تعطیلات نوروز خاطر نشان کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته حضور پلیس در صحنه و نحوه اعمال قانون و نحوه رفتار با رانندگان متخلف بسیار خوب و رضایت بخش بود که به همین خاطر کاهش ۱۸ درصدی توقیف خودرو در استان نسبت به گذشته اتفاق افتاد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بیان کرد: در ایام تعطیلات همکاران ما در دادسراهای استان حضور فعالی داشتند به طوری که ۴۰۰ پرونده در تعطیلات اول و دوم نوروز منتهی به قرار تامین و تصمیم قضایی شد که آمار قابل توجهی است.

این مقام قضایی استان بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی استان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های ذی ربط کاهش ۲۰ درصدی جرائم در تعطیلات نوروز ۹۷ حاصل شد.

دادستان مرکز استان با بیان این موضوع که کاهش جمعیت کیفری زندان یکی از سیاست های قوه قضاییه است، گفت: در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان که یکی از اولویت های دستگاه قضایی در استان است اقدامات خوبی صورت پذیرفته است که با اعمال بخشنامه های عفو و مرخصی نوروز رشد قابل توجهی را در بحث اعطاء مرخصی به زندانیان را داشتیم که در مجموع کاهش ۱۲ درصدی جمعیت کیفری زندان در استان محقق شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در بحث احقاق حقوق عامه از جمله موضوع آزادراه ها در استان صورت پذیرفت که در سال جاری نیز در همین راستا که یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی و از تاکیدات رییس معظم قوه قضاییه هم است برنامه هایی تبیین شده که در اسرع وقت دادستانی اقدامات قانونی خود را اعمال خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به تفاهم نامه دادگستری و سپاه استان در بحث گشت های محله محور بسیج خاطر نشان کرد: فعالیت گشت های محله محور بسیج در استان اقدام بسیار پسندیده و خوبی بود که کاهش سرقت های شبانه منازل را به دنبال داشت و این گشت ها در طی سال ادامه خواهد داشت تا امنیت پایدارتری را در سطح استان داشته باشیم.

به گفته وی، در سال ۹۶ با تلاش های همکاران دادسرای قزوین و علارغم بسیاری از کمبود ها در پرسنل اداری و قضایی، ۷۱ هزار پرونده اعم از اجرای احکام و شعب تحقیق در دادسرای قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت.

این مقام قضایی در پایان گفت: در سال گذشته در بحث الکترونیکی کردن اوراق قضایی در دادسرا اقدامات قابل توجهی صورت پذیرفت و توفیقات خوبی حاصل شد به گونه ای که امروز بیش از ۴۷ درصد ابلاغ های دادسرای قزوین به صورت الکترونیکی انجام می شود که این میزان از میانگین ابلاغ ها در دادسراهای کشور بیشتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار