معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین مصرف کالای ایرانی را کلید پیشرفت کشور دانست و گفت: در آینده نه چندان دور ایران به کشوری پیشرفته تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 08 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،منوچهر حبیبی در روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، همه آحاد جامعه باید کمر همت را محکم بسته و با حمایت چند برابری از کالای ساخت داخل، کشور در حال گذر را به کشوری پیشرفته تبدیل کنیم.


وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم تا ضمن حمایت از کالای ایرانی، بخش های راکد اقتصادی کشور را به چرخه تولید بازگردانیم و در نهایت نیز معضل اشتغال کشور را رفع کنیم.


این مسئول با اشاره به اینکه در شعار امسال مقام معظم رهبری سه گروه مخاطب ویژه قرار گرفته اند، گفت: اصلی ترین مخاطب ایشان مردم هستند که با همراهی آنان و حمایت از کالای ایرانی زمینه پیشرفت کشور را فراهم می کنند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نقش مسئولان نظام را در تحقق این شعار حایز اهمیت برشمرد و افزود: همه باید شرایط تولید بهتر را آماده کرده و دستگاه های انتظامی نیز با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق کمک رسان مسئولان در هموار کردن این راه پر فراز و نشیب باشند.


وی بیان کرد: مسئولان مالیاتی کشور با کاهش نرخ مالیات برای اجناس ایرانی می توانند کمک حال خوبی برای تولید کنندگان داخل باشند و همه دست اندرکاران نیز با رسیدگی به موقع در امور تولید کنندگان مشوق حال آنان در برداشتن گام بلند در زمینه تولید باشند.


حبیبی، تولیدکنندگان داخلی را مخاطبان دیگر پیام نوروزی مقام معظم رهبری دانست و گفت: تولید با کیفیت و مرغوب مشوق خوبی برای خریداران داخلی است که باید بتوان اعتماد مصرف کنندگان را در این زمینه جلب کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه مهمترین بحث اجرایی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را در نهایت بر دوش رسانه ها برشمرد و افزود: رسانه می تواند با جهت دهی و فرهنگ سازی درست مردم را در مصرف محصولات ساخت داخل به شکل درست ترغیب کنند.


این مسئول به بالا بودن میانگین پرداخت تسهیلات بهین یاب این استان از میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: امسال تزریق تسهیلات بر واحدهایی که احتیاج به نوسازی و بهسازی دارند در دستور کار جدی قرار گرفته و بانک های عامل نیز با پرداخت های به موقع خود باید به عنوان نمونه در کشور ظاهر شوند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: کارگروه ستاد تسهیل برنامه ویژه ای برای رونق گردشگری در سال جدید خواهد داشت چراکه با رشد صنعت گردشگری به سود بالایی با سرمایه گذاری کم و اشتغال بالا در استان دست خواهیم یافت.


به گفته وی، اولویت کارگروه ستاد تسهیل همچنین ساختن زیر ساخت های مناسب در جهت حفظ گردشگر با توجه به اهمیت قزوین از نظر تاریخی است و این مهم باید سرلوحه همه امور اقتصادی و زیر بنایی استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار