رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی قزوین:
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف در استان معدوم شد.
کد خبر: ۵۸۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 08 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،راول غلامپور اقدمی از عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر کشتارگاههای طیور استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ مجموعاً تعداد ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور زنده در کشتارگاه های صنعتی طیور استان تحت نظارت مستقیم مسئول فنی و ناظرین بهداشتی و شرعی به منظور نظارت بر مراحل معاینه قبل و پس از کشتار وکنترل زنجیره استحصال خط کشتار، کشتارشد.

به گفته او، در کنار همکاران بخش خصوصی، نظارت عالیه از سوی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان نیز صورت گرفته است و در طی این مدت افزون بر ۳۱ هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاههای استان استحصال و پس از بسته بندی و درج الزامات نشانه گذاری در دسترسی عموم مردم قرار گرفت.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: در همین مدت ۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف انسانی به دلایل مختلف از چرخه مصرف خارج شد.

اقدمی اضافه کرد : نظارت های دامپزشکی جزء لاینفک تولید محصولات دامی است و خود نقش بسزایی در ایجاد اطمینان خاطر مصرف کننده و سلامت و بهداشت جامعه دارد.

وی درپایان با اعلام اینکه در حال حاضر ۵ کشتارگاه صنعتی طیور در استان قزوین فعال هستند خواستار شد: نسبت به تهیه مرغ و آلایش خوراکی مورد تأیید دامپزشکی اقدام و در زمان خرید به مندرجات روی بسته ها توجه کنند و در صورت هر گونه ابهام در این ارتباط می توانند نسبت به پیگیری آن از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار