فرماندار استان قزوین:
فرماندار بویین زهرا گفت: آب 12 روستای این شهرستان در پی تشدید خشکسالی دچار شوری شده است.
کد خبر: ۵۸۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 07 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا،فرماندار شهرستان بویین زهرا با اعلام این خبر افزود:تمهیدات لازم برای تامین آب آشامیدنی با کیفیت مناسب در این روستاها اندیشیده شده است.


علی رحمانی با بیان اینکه 20 درصد روستاهای بویین زهرا با چالش جدی آب مواجه هستند،اضافه کرد کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه ها و تدابیر لازم، زندگی ساکنان این روستاها کمتر تحت تاثیر این مشکل قرار داشته باشد.


فرماندار بویین زهرا، تسریع در اجرای طرح های آبیاری نوین در بخش کشاورزی این شهرستان را ضروری دانست و گفت: این موضوع به صرفه جویی در مصرف آب کمک زیادی می کند.


رحمانی همچنین با اشاره به سرعت بالای بیابانی شدن اراضی در بخش هایی از بویین زهرا،گفت: با همت و تلاش دولت تدبیر و امید تاکنون عملیات بیابانزدایی در پنج هزار هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده که البته این رقم کم است و جوابگوی جلوگیری از افزایش وسعت بیابان ها نیست.


وی با بیان اینکه گسترش بیابان در دشت الله آباد که بین شهرستان های بویین زهرا و آبیک قرار دارد دشت حاصلخیز قزوین و همچنین مناطقی از استان های تهران و البرز را تهدید می کند،افزود: برای مقابله با بیابانی شدن اراضی باید اعتبارات ملی و استانی بیشتری به بویین زهرا اختصاص یابد.


فرماندار بویین زهرا خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مربوط به آب امسال جدی ترین اولویت این شهرستان به شمار می رود.


وی بیان کرد: با اجرای طرح های آبیاری قطره ای، گسترش عملیات بیابانزدایی، تغییر الگوی کشت توسط کشاورزان و بهره برداری هرچه زودتر از سد بالاخانلو بخش زیادی از مشکلات و تنش های آبی این شهرستان مرتفع شود.
شهرستان بویین زهرا به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار