معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین از نظارت دامپزشکی قزوین بر تولید و نقل و انتقال ۱۱ میلیون قطعه جوجه یکروزه خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 07 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،  معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: مجموع تولیدات جوجه یکروزه در کارخانجات جوجه کشی استان، نزدیک به ۶۰۰ محموله جوجه یکروزه تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

مهدی مهرزاده اضافه کرد: استان قزوین دارای ۸ واحد جوجه کشی می باشد که تخم مرغ نطفه دار را از استان و همچنین بخش اعظمی از آن را از خارج استان دریافت می کند و تحت نظارت دامپزشکی، جوجه های یکروزه تولیدی را برای پرورش به سایر مزارع مرغ مادر و تخم گذار و گوشتی عرضه می کند.

به گفته وی، یکی از گلوگاه­های بهداشتی صنعت طیور، کارخانجات جوجه کشی می باشند که مراقبت و نظارت بهداشتی بر این واحدها حائز اهمیت بوده و می تواند مانع ایجاد ضررهای اقتصادی هنگفت در این صنعت شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: جوجه های یکروزه تولیدی در سیستم قرنطینه ای – بهداشتی و با نظارت مستقیم دامپزشکی به واحدهای نگهداری و پروش انتقال می یابد.

این مسئول یاد آور شد: در سال ۹۶ تعداد ۱۱میلیون و ۳۷۰ هزار قطعه جوجه یکروزه با مجوز قرنطینه ای از واحدهای تولیدی خارج شده است و پیش بینی می شود در سال جدید نسبت به سال قبل افزایش داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار