شهرداری مهردشت بخش بهمن شهرستان ابرکوه با هدف توسعه صنعت گردشگری، تشویق و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از این منطقه اقدام به راه اندازی تور گردشگری رایگان نوروزی کرد.
کد خبر: ۵۸۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 22 March 2018

محمدرضا باقی پور، شهردار مهردشت افزود: برای رفاه حال مسافران نوروزی و گردشگران این تور تا نیمه نخست فروردین ماه 97 دایر است.
وی اضافه کرد: تور یادشده از امروز با سه دستگاه اتوبوس و مینی بوس از محل سرو 4500ساله ابرکوه برای جابه جایی مسافران نوروزی از شهر ابرکوه به مهردشت شروع به کار کرد.
وی اظهارکرد: مهمانان نوروزی می توانند از امکانات رایگان تور گردشگری در 2 نوبت صبح و عصر استفاده کنند.
باقی پور ادامه داد: مسافران نوروزی می توانند با سفر به مناطق دیدنی مهردشت و بخش بهمن از جاذبه های تاریخی و طبیعی منطقه دیدن کنند.
شهردار مهردشت در ادامه از مهیا شدن امامزادگان سید احمد و سید محمود با امکانات لازم و استقرار چادرهای اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: آنها در مدت اقامت خود می توانند ضمن بازدید از نمایشگاه صنایع دستی با 600 اثر ، از آش محلی و غذاهای سنتی در خانه سردار استفاده کنند.
به گفته شهردار مهردشت، سال قبل 11هزار و 800 نفر از مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور از جاذبه های گردشگری این شهر و بخش بهمن دیدن کرده بودند. 
باقی پور از مسجدجامع ، امامزادگان سید محمود و سید احمد(ع) ، قلعه های حسن خان ، پیرکلام ، عبدالله آباد هارونی ، هک ، خانه اسماعیل خانی ، خانه و مقبره سردار ، روستای هدف گردشگری کفه نصرت آباد و بوستان مهتاب از جمله مکان دیدنی ، تاریخی و زیارتی منطقه یاد کرد.
شهر مهردشت با 10 هزار نفر جمعیت در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
استان یزد 21 شهر دارد که 85 درصد از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت آن شهرنشین و بقیه ساکن روستاها هستند.
ابرکوه یکی از 14شهر نمونه گردشگری ایران است و با داشتن سرو 4500 ساله در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همه ساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی از آن دیدن می کنند.
این شهرستان هشت روستای هدف و نمونه گردشگری هم دارد که می توان شهرسب، هارونی، هک، بداف، فراغه و اسفند آباد ، کفه نصرت آباد و احمدآباد اشاره کرد که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارند.
مسئولان محلی از سه ماه قبل برنامه ریزی ها را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آغاز کردند و در این ارتباط علاوه بر 30 مرکز رفاهی برای اسکان مسافران که شامل 13 مدرسه توسط آموزش و پرورش است، خانه های بوم گردی ، مهمان سراهای اداره ها و نهادها و امامزادگان با ظرفیت 2 هزار نفر در شب مهیا کردند.
به گفته فرماندار ابرکوه، این شهرستان یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری استان یزد است که با تشکیل و شروع به کار12کمیته ستاد تسهیلات نوروزی ، آمادگی های لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به این منطقه فراهم شده است.
محمد کاظمی نسب افزود: در تعطیلات نوروز سال 96، از 276 هزار و 700 مسافری که وارد شهرستان شدند، 98 هزار و 400 نفر از آثار تاریخی ابرکوه دیدن کردند که بیشترین بازدیدها مربوط به سرو 4500 ساله ، خانه آقازاده ، موزه مردم شناسی و بقیه مربوط به دیگر آثار بود.
ابرکوه در مجاورت استان های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد که همه ساله مسافران و زائر امام رضا(ع) از طریق این شهرستان به مشهد مقدس سفر می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار