به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرناقزوین
قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: صنعت بیمه باید به یک هنجار و فرهنگ در جامعه تبدیل شود و مردم نیز به آن توجه بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۵۸۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 19 March 2018


قزوین-ایرنا-استاندار قزوین گفت: صنعت بیمه باید به یک هنجار و فرهنگ در جامعه تبدیل شود و مردم نیز به آن توجه بیشتری داشته باشند.
صنعت بیمه باید به یک هنجار و فرهنگ در جامعه تبدیل شود
به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره بیمه ایران، افزود: صنعت بیمه با 80 سال سابقه در کشور متاسفانه هنوز در بین آحاد جامعه ما ناشناخته مانده و مردم تنها و از روی اجبار در مواردی چون بیمه شخص ثالت و درمان به آن روی می آورند.
وی با اشاره به اینکه حدود 55 درصد از بناهای روستایی استان مقاوم سازی شده، ادامه داد: در این زمینه اگر در گذشته بیش از امروز توجه کرده بودیم هم با تحول در زندگی روستاییان روبرو بودیم و هم اینکه میزان خسارت ها کاهش می یافت.
استاندار قزوین اضافه کرد: باید از تلاش دهیاران در زمینه بیمه کردن خانه های روستایی و فرهنگ سازی نیز قدردانی کنیم.
به گفته زاهدی، اگرچه نمی توان مانع وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله شد اما می توان برای کاهش آسیب ها جلوی ساخت و سازهای انجام شده در مسیل سیل و حریم رودخانه ها را گرفت.
وی اظهار داشت: بیمه ایران سابقه بسیار خوبی در صنعت بیمه کشور دارد و امیدواریم در زمینه تامین امنیت و آرامش مردم بهتر و موفق تر از گذشته عمل کند.

** رویکرد ساخت و سازها از خشت و گل به سازه های بتنی ضروری است
عضو هیات مدیره بیمه ایران نیز در این دیدار گفت: واقع شدن 90 درصد از محدوده کشور بر روی گسل های زلزله، ایران را به یکی از مناطق بحران خیز جهان تبدیل کرده است.
محمد حیدری افزود: متاسفانه هر 10 سال شاهد وقوع یک زلزله بالای 6 تا هفت ریشتر فاجعه آمیز در کشور هستیم که خسارت های فراوانی را نیز به مردم و دولت وارد می کند.
وی ادامه داد: باید از سازه های خشت و گلی به سازه های فلزی و بتنی حرکت کنیم تا میزان خسارت های وارده به حداقل کاهش یابد.
این مسئول با بیان اینکه در طرح تفاهم نامه بیمه ای جدید هر واحد مسکونی روستایی به تنهایی یک بیمه خریداری می کند، افزود: منازل روستایی از این پس علاوه بر بلایای طبیعی، در برابر آتش سوزی و سایر حوادث نیز بیمه خواهند بود.
به گفته وی، این نوع حرکت موجب تغییر نگرش مردم نسبت به بیمه و توسعه این صنعت در روستاها خواهد شد.
حیدری ادامه داد: در این طرح همچنین اماکن خشت و گلی تا سقف 350 میلیون ریال و بناهای سازه فلزی نیز تا 500 میلیون ریال و یا بیشتر در مقابل حوادث طبیعی بیمه می شوند.
در پایان این مراسم تفاهم نامه بیمه روستایی 70 هزار واحد بین استاندار قزوین و نمایندگان بیمه ایران مبادله شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار