به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سهل‌انگاری در حوزه استاندارد خسارت‌های بسیاری به بار می‌آورد، گفت: اهتمام به ترویج فرهنگ استاندارد با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۸۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 18 March 2018

سهل‌انگاری در حوزه استاندارد خسارت‌های بسیاری به بار می‌آوردماینده ولی فقیه در استان قزوین: 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه سهل‌انگاری در حوزه استاندارد خسارت‌های بسیاری به بار می‌آورد، گفت: اهتمام به ترویج فرهنگ استاندارد با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران استاندارد استان قزوین به اهمیت استاندارد در تولید و عرضه کالای با کیفیت و قابل قبول اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال، آسمان‌ها، زمين و تمام جهان را بر مبناي قواعد و قوانين بسيار دقيقي آفريده است و همین امر می‌باید الگویی برای متولیان حوزه استاندارد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه چیز در عالم به درستی در جای خود قرار گرفته است، تصریح کرد: رسول گرامی اسلام (ص) تأکید کرده‌اند که کار مسلمان باید دقیق و حکیمانه انجام شود و این سفارش حضرت نشان می‌دهد که فرهنگ استاندارد که بخشی از آن دقت و صحت در انجام کارهاست، باید جدی گرفته شود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه فرهنگ استاندارد می‌باید به گونه‌ای ترویج و تبیین شود که بدون نظارت‌ها نیز اصول آن رعایت شوند، اضافه کرد: در گذشته کالای تولید شده توسط مسلمانان به خاطر برخورداری از کیفیت و مرغوبیت بالا، طرفداران بسیاری را در جهان داشت و سایر ملل برای اعتبار بخشیدن به تولیدات خود، از نشان کالاهای تولید شده در جهان اسلام استفاده می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به برخی از تألیف‌ها در حوزه استاندارد اشاره و عنوان کرد: کتاب‌هایی مانند «احکام السلطانیه ماوردی» در فرهنگ دینی ما تألیف شده‌اند که قدمت هزار ساله دارند و در آن‌ها جزئیات نحوه تولید صحیح و استاندارد کالا تشریح شده است و نشان می‌دهد موضوع استاندارد در فرهنگ دینی ما از ارزش و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی مسئولیت در حوزه استاندارد را مسئولیت بسیار مهمی دانست و افزود: نیروهایی که برای کار در حوزه استاندارد انتخاب می‌شوند می‌باید امین باشند چرا که هر گونه سهل انگاری در این حوزه خسارت‌های بسیاری را به بار می‌آورد و باید در قیامت پاسخگو بود.

منبع:صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار