به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نشریه خم‌پاره که به همت مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی قزوین منتشر می‌شود، در کنار طنز دفاع مقدس، پرونده‌ای با عنوان «ترامپیسم» مورد بررسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۸۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 18 March 2018

نشریه طنزِ هنر و ادب پایداری با عنوان خم‌پاره در قزوین منتشر شد.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ نشریه خم‌پاره که به همت مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی قزوین منتشر می‌شود، در کنار طنز دفاع مقدس، پرونده‌ای با عنوان «ترامپیسم» مورد بررسی قرار گرفته است.

بخش سنگر این نشریه حاوی گفت‌وگویی خواندنی با سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی هنرمند، کاریکاتوریست و دبیر مسابقه بین‌المللی ترامپیسم است.

شجاعی در این گفت‌وگو جزئیاتی از یک عملیات موفق بین‌المللی در عرصه کارتون و کاریکاتور را ارائه کرده و در ادامه دغدغه‌های خود در عرصه هنر را به مخاطبان نشریه بیان کرده است.

بخش دیدبان که در هر شماره به ارائه خاطرات طنز دفاع مقدس می‌پردازد این شماره میزبان خاطرات حاج حسین پاینده معروف به «حسین ملاط» است. حسین ملاط از رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابی‌طالب است که در زمان جنگ شوخی‌هایش در لشکر معروف بوده است.

بخش‌ گرای 360 درجه و داستانی نشریه در بر دارنده داستان کوتاهی از اکبر صحرایی به نام «شیش خونه» است که برای اولین‌بار منتشر می‌شود.

 

شیش خونه روایتی طنز از نجات چند اسیر دشمن از چنگال مرگ است. بخش چاشنی و شعر طنز چند شعر درباره ترامپ منتشر کرده است. اشعاری از ناصر فیض، مصطفی مشایخی و مهدی پرنیان در این بخش گنجانده شده است.

توئیت‌کِشی علیه پرزیدنت بخش دیگری از شماره نهم نشریه خم‌پاره است که منتخبی از توئیت‌های طنز ایرانی درباره ترامپ را پوشش داده است.

پرزیدنت‌های روانی عنوان نوشته‌ای از تری دیری است که در بخش شنود به مخاطبان نشریه عرضه شده است. خشاب کتاب این شماره هم به معرفی کتاب دیده‌بان‌ها ایستاده می‌خندند نوشته محمدحسن ابوحمزه پرداخته است.

خم‌پاره نهم در 100 صفحه جیبی و با قیمت 4 هزارتومان به مدیرمسئولی علی شفیعی‌شاد و سردبیری رسول حمیدی منتشر شده است.

برای دریافت این شماره و دیگر شماره‌های موجود نشریه می‌توانید با شماره 09021821342 تماس بگیرید.

منبع :صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار