به گزارش تابناک قزوین به نقل از فارس قزوین
دادستان آبیک خبر داد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرآسیب و انتقال آنان به سه کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ این شهرستان خبر داد و گفت: این روند مقطعی و ویژه نوروز نیست و در طول سال آینده هم ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 17 March 2018

دادستان آبیک خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرآسیب و انتقال آنان به سه کمپ ترک اعتیاد ماده 15 این شهرستان خبر داد و گفت: این روند مقطعی و ویژه نوروز نیست و در طول سال آینده هم ادامه دارد.

سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: طی دعوتی، جلسه‌ای با حضور مسؤولان اداره بهزیستی شهرستان آبیک، شهرداری، پلیس مواد مخدر و دیگر ارگان‌ها در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی معتادان تشکیل و انتقال آنان به سه کمپ این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و تذکرهای لازم داده شد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان پرآسیب شهرستان آبیک مقطعی و ویژه نوروز نیست، افزود: با همکاری و مساعدت دستگاه‌های مذکور شرکت‌کننده در جلسه، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان شهرستان آبیک در طول سال آینده با قوت ادامه می‌یابد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: معتادان پرآسیب این شهرستان به سه کمپ ترک اعتیاد موجود در شهرستان آبیک انتقال داده شده‌اند که برخی از این افراد لزوماً کارتن‌خواب و متجاهر نیستند.

احمدزاده با اشاره به صدور مجوز یک کمپ جدید در روستای انجیلاق شهرستان آبیک در اسفند ماه امسال و آغاز پذیرش معتادان در این کمپ اضافه کرد: هر یک از سه کمپ موجود در این شهرستان پذیرش 60 نفر را دارد که به مدیران کمپ‌ها اعلام شده هر کدام خدمات‌دهی و وضعیت درمانی بهتری داشته باشند از حمایت مسؤولان بهزیستی و شهرداری بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی معتادان متجاهر کارتن‌خواب که نیاز به بستری دارند و وضعیت نامساعدی دارند طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین، به کمپ ترک اعتیاد ماده 16 استان قزوین منتقل شده‌اند که تعداد آنان به بیش از 20 نفر می‌رسد.

این مسؤول قضایی بیان کرد: با توجه به تردد معتادان متجاهر و کارتن‌خواب و پرآسیب در شهر آبیک و جلوگیری از جرایمی همچون سرقت خرد توسط آنان، جمع‌آوری و ساماندهی آنان صورت گرفته و در طول سال آینده این روند ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک به معرفی کمتر از10 خانم معتاد این شهرستان به کمپ ماده 16 قزوین افزود: بر حسب تصمیم‌گیری به صورت کلی، سه کمپ ترک اعتیاد موجود در شهرستان آبیک توسط اداره بهزیستی شامل ماده 15 می‌شود و نگهداری معتادان با دستور دستگاه قضایی منعی ندارد و مسؤولان کمپ‌ها هم راحت‎‌‌تر نسبت به پذیرش آنها و با کیفیت بهتر به ارائه خدمات می‌پردازند.

احمدزاده ادامه داد: از سوی مسؤولان کمپ‌های ترک اعتیاد اعلام شده طی تجربه‌ای که کسب کرده‌اند، ترکیب افرادی که خود را به کمپ معرفی و کسانی که با دستور قضایی به کمپ‌ها انتقال یافته‌اند، نتیجه بهتری دارد تا اینکه از هم جدا باشند.

وی اضافه کرد: تعدادی از کمپ‌ها باوجود اینکه بعضاً حمایت نمی‌شوند، بدون چشمداشتی نسبت به پذیرش رایگان افراد معتادی که معرفی شده‌اند، اقدام می‌کنند.

این مسؤول قضایی با ذکر اینکه معتادان را افراد بیمار می‌دانیم که باید درمان شوند، تصریح کرد: به مسؤولان کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک اعلام شده آماری از افرادی را که در کمپ آنان حضور داشته‌اند، اهل کدام روستاها و شهرها بوده‌اند بومی یا غیربومی هستند و چند بار در کمپ آنان حضور یافته‌اند، جمع‌آوری و تهیه کرده و پرونده‌ای از افراد تشکیل شود تا در آینده برنامه‌ریزی بهتری برای آنان صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: در ماده 15 (اصلاحی نهم آذر ماه سال 89) قوانین و مقررات مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان آمده است معتادان مکلف هستند با مراجعه به مراکز دولتی، غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب، اقدام به ترک اعتیاد کنند.

احمدزاده ادامه داد: در ادامه این ماده آمده است معتادی که با مراجعه به مراکز مذکور نسبت به درمان خود اقدام و گواهی تحت درمان و کاهش آسیب دریافت کند، چنانچه تجاهر به اعتیاد نکند از تعقیب کیفری معاف است و معتادانی که مبادرت به درمان یا ترک اعتیاد نکنند؛ مجرم هستند.

احمدزاده اذعان کرد: معتادانی که به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی و انتقال داده می‌شوند، پس از سپری کردن دوره درمان سه ماهه و کسب بهبود اولیه ترخیص می‌شوند.

وی یادآور شد: مقرر شده است با همکاری پلیس موادمخدر شهرستان آبیک و کارشناسان اداره بهزیستی این شهرستان، به صورت مستمر نظارت کامل بر کمپ‌های ترک اعتیاد از تمام ابعاد شامل ارائه کیفیت خدمات و نحوه درمان و غیره صورت گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار