به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همه مردم برای حفظ امنیت مسافرت‌ها در ایام نوروز با نیروی‌های انتظامی و امدادی همکاری کنند.
کد خبر: ۵۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 17 March 2018

امام جمعه قزوین:باید قدردان حرکت بصیرت افزای راهیان نور باشیم/ برای حفظ امنیت ایام نوروز با نیرو‌های انتظامی همکاری کنیم
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: همه مردم برای حفظ امنیت مسافرت‌ها در ایام نوروز با نیروی‌های انتظامی و امدادی همکاری کنند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین به اتفاقات مهم سال گذشته اشاره و اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار تلخ و جانگدازی که دل مسلمانان و همه اهل عالم را جریحه دار کرد، آوارگی مسلمانان مظلوم روهینگیا در میانمار بود.

وی افزود: متأسفانه شاهد بودیم که خانه های آن ها را به آتش کشیدند، خیلی ها را در شعله های آتش سوزاندند و مظلومانه و در مقابل چشمان مدعیان حقوق بشر اقدام به کشتار مسلمانان این منطقه کردند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر تروریستی در کشور ما محاکمه شود، اگر علیه یک قاچاقچی که صدها نفر از فرزندان مردم را به اعتیاد مبتلا کرده و خانواده های بسیاری را متلاشی کرده حکم صادر شود، فریاد حقوق بشری آن ها بلند می شود اما این سطح از جنایات علیه مسلمانان روهینگیا را دیدند و نه تنها حرفی به میان نیاوردند بلکه از این جنایات حمایت کردند.

عابدینی با اشاره به حادثه کشتی سانچی اظهار کرد: در این حادثه 33 نفر از خدمتگزاران کشور ما در دریا و سختی در حین خدمت جان به جان آفرین تسلیم کردند و به جز جنازه سوخته چند نفر از آنها، جنازه بقیه این عزیزان به دست نیامد که این حادثه از خاطرات غم انگیز سال جاری بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: زلزله سر پل ذهاب و هجدک کرمان که در سال جاری رخ داد و بسیاری از عزیزان ما جان خود را از دست دادند و بسیاری نیز بی خانمان شدند؛ اما در این حادثه ما شاهد جوانمردی، ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه بودیم.

وی اذعان کرد: نکته ای که باید در رخدادهای بزرگی شبیه زلزله کرمانشاه مورد توجه قرار بدهیم این است که معمولا در این اتفاقات روزهای اول همه برای کمک پیش قدم می شویم و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را ارسال می کنیم؛ اما پس از مدتی که از حادثه می گذرد گرفتاری این عزیزان فراموش می شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: حادثه دیگر سال 96 سقوط هواپیمای تهران یاسوج بود که 66 خدمه و مسافر این هواپیما مظلومانه کشته شدند و خانواده این عزیزان داغدار شدند.

عابدینی با اشاره به حمله تروریست های داعشی به مجلس شورای اسلامی در سال جاری ابراز کرد: این حادثه گوشه ای از شرارت های داعشی را نشان داد تا عده ای که همیشه ساز مخالف با حضور ایران در سوریه و عراق می زنند، شاهد گوشه ای از این جنایت ها باشند.

وی ابراز کرد: این حادثه نشان داد اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق داعشی ها را سرجای خود ننشانند آنها در کوچه و خیابان های ایران به سراغ مردم ما خواهند آمد؛ ما دست و پای رزمندگان و مدافعان حرم را از هر ملیتی می بوسیم.

این خطیب نمازجمعه قزوین تصریح کرد: مدافعان حرم با فدا کردن جان خود آمادگی ایران را برای حمایت از مرزهای فلسطین نشان دادند تا رژیم صهیونیستی بداند نیاز نیست ما از ایران و مرزهای کشورمان با اسرائیل غاصب بجنگیم بلکه ما از بلندی های جولان شهرهای صهیونیستی را نشانه می گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رژیم صهیونیستی به خوبی می داند دیوارهای بتنی اطراف سرزمین اشغالی بسیار سست تر و ضعیف تر از آن چیزی هست که بتواند در مقابل اراده مجاهدانی نظیر شهید حججی ها، اسدی ها و شهدای مدافع حرم دوام بیاورد و این دیوارها شکسته خواهد شد و به فرموده امام المسلمین ان‌شاءالله به زودی در قدس شریف نماز جماعتِ اقتدار مسلمین اقامه خواهد شد.

وی به برخی از فتنه انگیزی های اخیر نظیر آتش زدن مسجد، حسینیه و امامزاده اشاره و با محکوم کردن چنین اقداماتی، اضافه کرد: آن ها با مواد آتش زا این مکان های مقدس را به آتش کشیدند و عکسی هم گرفتند و عده ای را در برخی از شهرها در میدان ها جمع کردند برای اینکه خیال صهیونیست ها و آمریکایی ها را راحت کنند و بگویند ایران در داخل مشکل دارد.

عابدینی ادامه داد: اما بیداری، بصیرت، جوانمردی و آگاهی مردم خیلی زود آن ها را رسوا کرد و بساطشان جمع شد و این مسائل آبروی نظام و انسجام ملی را افزایش داد و در نهایت هیچ چیزی نصیب دشمنان نشد.

خطیب جمعه قزوین به فتنه فرقه گرایان منحرف در خیابان پاسداران نیز اشاره و تأکید کرد: عده ای در این خیابان جمع شدند و عده ای دیگر را نیز به این ماجرا دعوت کردند و فتنه ای را رقم زدند و باعث شدند تعدادی از جوانمردان بسیجی ما به شهادت برسند اما در نهایت بساطشان برچیده شد.

صله رحم را جدی بگیریم
وی گفت: آنها از اول انقلاب مزاحمت هایی را در قم و جاهای دیگر داشتند اما در این روزها اقدامات خود را به اوج رساندند و امیدواریم دستگاه قضایی با قاطعیت هر چه بیشتر این فتنه را از ریشه بسوزاند تا بعدها آثار شوم این فتنه گران و آسیب آن ها را مشاهده نکنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مردم با راهپیمایی عظیم و باشکوه 22 بهمن امسال یک بار دیگر عظمت ملت و انقلاب را به رخ قدرت های بزرگ کشیدند، تصریح کرد: راهپیمایی عظیم 22 بهمن هر سال با عظمت تر از سال های پیش برگزار می شود و ان شاءالله مسیر قدس در نتیجه همین راهپیمایی ها باز شده و بساط صهیونیست ها برچیده خواهد شد.

وی ایام نوروز را فرصتی برای توجه بیشتر به صله رحم دانست و یادآور شد: امام صادق (ع) می فرمایند اگر می خواهید خیری انجام دهید که خیلی زود نتیجه آن را ببینید و دعاهایتان مستجاب شود، صله رحم را جدی بگیرید. مخصوصاً صله رحم با پدر و مادر و خویشاوندان نزدیک بسیار سفارش شده است و این ایام فرصت مناسبی برای این کار است.

عابدینی با تبریک میلاد امام باقر (ع) بیان کرد: امام باقر (ع) تأکید کرده اند که نمازهای جماعت در مساجد جدی گرفته شود که شامل نماز جمعه و نماز های یومیه می شود.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: می باید قدردان حرکت بصیرت افزای راهیان نور باشیم و کسانی که به این سفر نرفته اند و در زمان دفاع مقدس حضور نداشته اند، خوب است که به این مناطق بروند و آن مناطق را مشاهده کنند چرا که نسبت به رشادت های رزمندگان آگاهی بخشی بسیاری به انسان می دهد.

عابدینی با اشاره به شروع تعطیلات نوروزی اظهار کرد: در این ایام نیروهای انتظامی و امدادی ما در آماده باش قرار دارند و ضرورت دارد همه مردم برای حفظ امنیت و آسایش در مسافرت ها با این عزیزان همکاری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: عزیزان انتظامی، امدادی و خدمات رسان استان قزوین در ایامی که همه مردم در مسافرت و تفریح به سر می برند به خدمت رسانی به مردم می پردازند؛ که باید همه ما قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

وی با اشاره به سالروز درگذشت پروین اعتصامی اذعان کرد: پروین اعتصامی بانویی بود که در عالم شعر در نسل های گذشته تاثیر بسزایی داشت و همچون یک معلم برای بانوان و دختران ما عمل کرد؛ وی شاعری متعهد و الگویی نمونه برای حوزه شعر و هنر تاثیرگذار، شناخته شده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به شروع ایام اعتکاف در ایام نوروز بیان کرد: برای حضور و شرکت در مراسم اعتکاف باید از همین امروز آمادگی لازم را در خود ایجاد کنیم، همچنین خیرین از این فرصت استفاده کنند و برای مشارکت در این مراسم معنوی اقدام کنند.

عابدینی ابراز کرد: در این سال نو همه باید تصمیم بگیریم به گونه ای دیگر مدیریت کنیم، بسیاری از مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند و این ضرورت تغییر رویه عملکرد مسئولان را می رساند.
منبع:صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار