به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا:
دولت انگلستان وظیفه دارم هم از جان دیپلمات‌ها و هم از اماکنی که به عنوان اماکن دیپلماسی ثبت شدند حفاظت کند.
کد خبر: ۵۷۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 15 March 2018

طبق کنوانسیون وین دولت انگلستان در حادثه سفارت مسئول است. رحیمی جهان آبادی:
جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم تربت‌جام
یک عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان این‌که «طبق کنوانسیون وین، دولت انگلستان وظیفه محافظت از جان دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک را بر عهده دارد» گفت که در خصوص حادثه سفارت دولت انگلستان مسئول است.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن حادثه اخیر سفارت ایران در انگلستان در خصوص زوایای حقوق بین‌الملل این موضوع توضیح داد: بر اساس کنوانسیون وین اماکن دیپلماسی و هم دیپلمات‌ها دارای عضویت هستند. دولت انگلستان وظیفه دارم هم از جان دیپلمات‌ها و هم از اماکنی که به عنوان اماکن دیپلماسی ثبت شدند حفاظت کند.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص حادثه‌ای که در سفارت ایران رخ داد همانطور که می‌دانید توسط گروه آقای صادق شیرازی رخ داد. این‌ها افرادی تندرو هستند و با این‌که نظام جمهوری اسلامی در پی وحدت بین فرق و گروه‌های اسلامی است مشکل دارند. حرف‌شان این است که جمهوری اسلامی نباید در زمینه ایجاد وحدت میان جهان شیعه و سنی تلاش کند، این افراد سیاست افراطی علیه اهل سنت در جهان دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت انگلستان در این خصوص طبق کنوانسیون وین مسئول است. هر خسارتی که در این باره چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی وارد شده باید از سوی دولت انگلستان جبران شود؛ چراکه حفاظت اماکن دیپلماتیک با پلیس انگلستان است. دولت ایران باید به وزارت خارجه آن‌جا بر اساس کنوانسیون وین یادداشت اعتراضی بدهد که این کار انجام شده، سفیر آن‌ها هم احظار شده و مراتب اعتراض به وی اعلام شود.

وی در پایان اضافه کرد: در خصوص آن بخشی هم که مربوط به خسارت مادی و معنوی است باید بین دو وزارت خارجه گفت‌وگو شود و به نحوی جبران شود. دولت انگلستان باید به لحاظ حفاظت از سفارت ما اقدام جدی انجام دهد که این اتفاق در آینده رخ ندهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار