به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایلنا:
باتوجه به شرایط کشور برگزاری استیضاح فقط وقت دولت و ملت را گرفت بنابراین بهتر است وزرای ناکارآمد را خود رئیس‌جمهور جا به جا کند
کد خبر: ۵۷۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 14 March 2018

استیضاح وزرا فقط وقت دولت و ملت را گرفت/ در همه استیضاح‌ها به جای مطالبات ملی، مسائل منطقه‌ای مطرح شد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: 

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره استیضاح سه وزیر کشاورزی، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ با توجه به شرایطی که وجود دارد معتقدم جابه‌جایی آدم‌ها در کابینه اتفاق بزرگی را رقم نخواهد زد و با ویژگی‌هایی که از آقای روحانی در این پنج سال دیدیم به نظر این استیضاح‌ها یک وقت اضافه گرفتن از دولت و ملت است.

وی خاطرنشان کرد:‌ شاید بعضی از وزرا و اعضای کابینه که اصلاح‌طلبان هم در مورد انتخابشان بحث دارند نباید باشند اما جابه‌جایی آنها تاثیری بر روند دورکاری دولت نخواهد داشت.

ناصری با بیان اینکه شرایط امروز ایجاب می‌کند نهادهای موازی با دولت برای توسعه کشور اقدام کنند، گفت: شرایط به گونه‌ای است که دولت به تنهایی متولی کار نیست و نهادهایی که با دولت همسو هستند می‌توانند بر اقتصاد و توسعه کشور تاثیرگذار باشند. بنابراین آنها هم باید وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: مطرح کردن استیضاح را در شرایط کنونی مفید نمی‌دانم و پیش‌بینی‌ها هم این را نشان می‌دهد که مجلس دیگر دست به استیضاح وزیران نزند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ما در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و شرایط سختی هم برای نه تنها دولت بلکه کل حاکمیت وجود دارد پس نباید هزینه‌ها را زیاد کنیم. خوشحالم که وزرا ابقا شدند و می‌توانند به برنامه‌های قبلی خودشان ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود استیضاح وزیران بیشتر یک تسویه حساب سیاسی با دولت بود تا یک مطالبه‌خواهی از سوی مجلسیان گفت: متاسفانه بعضی از نمایندگان و بعضی از وزرا گرداننده داد و ستدها قرار گرفتند و چون این جریان به سود برخی نمایندگان نبود به سمت استیضاح رفتند. از نظر کارشناسی استیضاح وزیران غیرمنطقی بود.

ناصری ادامه داد: مشاهده کردیم که در جلسه استیضاح وزیران مسائل منطقه‌ای مطرح شد نه مطالبات ملی و متاسفانه مخالفان بیشتر به صورت انفرادی عمل کردند.

وی ادامه داد: به طور مثال هنگام انتخاب آقای بیطرف مشاهده کردید به او رای منفی دادند و در همان‌جا مشخص شد مناسبات و مطالبات فردی و منطقه‌ای بر منافع ملی ارجحیت دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: فکر می‌کنم روند استیضاح‌ها ادامه نخواهد داشت اما طعم و رنگ سیاسی را در این جریان خیلی دور از ذهن نمی‌بینم. این اصلا کار خوبی نبود که در انتهای سال پرمشغله ۹۶ استیضاح به راه بیندازیم.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ شرایط سخت‌تری پیش روی دولت و مجلس خواهد بود. این دو قوه باید تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا شرایط بهتری به وجود آید. اگر وزیر ناکارآمدی در کابینه وجود دارد بهتر است جابه‌جایی آن را به دست رئیس جمهور بسپاریم. مجلس را درگیر چنین کارهایی نکنیم.

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار