به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا:
جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای همواره در مبارزه با تروریسم پیشگام و سربلند بوده است و این حقیقتی غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۵۷۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 14 March 2018

سربلندی ایران در مبارزه با تروریسم به بیان عالم برجسته سنی عراق
بغداد - ایرنا - شیخ خالد ملا رئیس جماعت علمای عراق و از علمای برجسته اهل سنت این کشور می گوید:

جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای همواره در مبارزه با تروریسم پیشگام و سربلند بوده است و این حقیقتی غیرقابل انکار است. 

این عالم برجسته اهل سنت عراق روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: مبارزه ایران با تروریسم یک مبارزه جدی و حقیقی است در حالی که برخی کشورها تنها با شعار به این مساله می پردازند و از تروریسم و تندروها حمایت ها مالی و نظامی می کنند.
وی با ستایش از مواضع ایران در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و افکار تکفیری گفت: کسی که تاریخ انقلاب اسلامی ایران از سال 1979 به رهبری امام خمینی (ره) تا امروز به رهبری امام خامنه ای را بررسی کند خواهد دید رهبران این انقلاب ، آنرا بر اساس میانه رو و دوری از افراطی گری و بر اساس همزیستی استوار کرده اند.
وی خاطرنشان کرد : ایران از سال 2003 (سقوط صدام) تاکنون مواضع سیاسی ،مردمی و مذهبی واضح و روشنی در برابر عراق داشته است، این مواضع در برابر اوضاع سوریه، مصر و لیبی و هر جائی که تروریسم در آن وجود داشت ثابت است.
این عالم برجسته اهل سنت عراق گفت: بهترین مصداق در زمینه روشن و ثابت بودن مواضع ایران در برابر تروریسم، مبارزه ایران با گروه داعش است که دوست و دشمن به خونخواری این گروه اذعان دارند.
وی گفت جدای از این که گروه داعش توسط امریکا یا اسرائیل ساخته شده است، همه شهادت می دهند که این گروهک جنایتکارترین و خونخوارترین سازمان تروریستی می باشد و مورد نفرت تمام جهان قرار گرفته است.
شیخ خالد ملا تاکید کرد ما مواضع صریح و روشن جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق و سوریه در جریان مبارزه با تروریسم در این دو کشور را کاملا لمس کرده ایم.
رئیس جماعت علمای عراق اضافه کرد : 'دشمنان می خواهند این حقیقت را بپوشانند که جمهوری اسلامی عزم جدی دارد تا با افکار افراطی در منطقه چه در میان شیعیان چه اهل سنت مبارزه کند، به عبارت دیگر ایران یک طرح اسلامی دارد که مخالفت با تندرویی از سوی شیعه و سنی و حمایت از وحدت اسلامی است.
شیخ خالد ملا تاکید کرد: دولت و ملت ایران از اولین کشورها و دولت هایی هستند که از آرمان فلسطین و نیروی مقاومت حمایت کرده اند و همین امر علت اصلی تحریم ها و فشارها علیه این کشور می باشد.

 ایران از بزرگترین آزمون مبارزه با تروریسم سربلند بیرون آمد


وی تاکید کرد : ایران از بزرگترین آزمون مبارزه با تروریسم سربلند بیرون آمد و آن مبارزه با گروه تروریستی داعش بود و من واقعا تعجب می کنم که برخی ایران را متهم به تروریسم می کنند و از این حقیقت غافل هستند که این جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای بود که پیش از دیگر کشورها وارد پیکار با تروریسم شد.
وی افزود بر کسی پوشیده نیست که سراسر عراق و از شمال تا جنوب در اثر حمله داعش در آستانه فروپاشی و تاخت و تاز بود، ولی مواضع شجاعانه، اسلامی و بشردوستانه جمهوری اسلامی که ناشی از رهبری امام خامنه ای و مدیریت مسوولان ایرانی بود جلوی این فروپاشی را گرفت.
وی خاطر نشان کرد در سوریه نیز همانطور است، تمام کشور سوریه در آستانه سقوط در دست تروریسم بود ولی لطف خدا در درجه اول و حمایت جمهوری اسلامی در درجه بعدی سبب شد دولت و ملت سوریه پایدار بمانند.
خالد ملا اضافه کرد : مواضع جمهوری اسلامی نشان می دهد که طرح ایران برای تعامل با مسائل مختلف با طرح دیگر کشورها فرق می کند ، آنها بر خلاف جمهوری اسلامی، سیاست خود را بر اصل تفرقه بینداز وحکومت کن قرار داده اند لذا میبینیم به دنبال فتنه انگیزی و تحریک احساسات مذهبی هستند.
این عالم برجسته اهل سنت عراق گفت: نقش بارز جمهوری اسلامی درمبارزه با تروریسم آنقدر روشن است که نیازی به توضیح ندارد و همه می دانند که جنگ، فشار و تحریمی که علیه ایران انجام می شود همه به دلیل همین مواضع مستقلی است که رهبران ایران دارند.
وی در پایان اظهاراتش تاکید کرد ایران مواضعی صریح و روشن در مخالفت و مبارزه با تکفیر، افراطی گری وتروریسم دارد و در ابعاد مختلف سیاسی و عملی با تروریسم مبارزه می کند در حالی که برخی مدعیان مبارزه با افراط گرایی، تنها به مبارزه لفظی بسنده می کنند و در عمل حمایت های نظامی ومالی از تروریسم و تندروی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار