به گزارش تابناک قزوین به نقل از ولایت قزوین
رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری قزوین، از ارایه بیش از ۱۰ هزار مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای وابسته به این کانون در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 14 March 2018

 

رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری قزوین، از ارایه بیش از 10 هزار مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای وابسته به این کانون در سطح استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ولایت، سید محمد حسینی با اشاره به ارجاع 95 پرونده معاضدتی در سالجاری به این کانون گفت: پرونده‌های حقوقی که خواهان، توانایی بهره‌مندی از وکیل مدافع را ندارد، کانون وکلا با ارائه وکیل معاضدتی اقدام به دفاع از اینگونه افراد در محاکم قضایی می‌نماید. وی با بیان اینکه، ارجاع پرونده‌های معاضدتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش چشمگیری داشته است؛ افزود: از سال 84 تاکنون 2060 پرونده معاضدتی، به کانون وکلای دادگستری استان ارجاع و بررسی شده است. این مسئول اضافه کرد: پرونده‌های کیفری که متهمین توانایی بهره‌مندی از وکیل مدافع ندارند، با تشخیص محاکم قضایی و برنامه‌ریزی کانون وکلای دادگستری به صورت وکالت تسخیری به وکلا اعطا می‌شود. حسینی، تعداد پرونده‌های تسخیری سال 96 را 520 پرونده اعلام کرد و گفت: از سال 84 تاکنون، 2179 پرونده تسخیری به کانون وکلا ارجاع و بررسی شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: از اول مرداد سال 95 تا 29 مرداد سال 96، 267 پرونده تسخیری مربوط به افراد زیر هجده سال به کانون وکلا ارجاع شده و علاوه بر خدمات تسخیری و معاضدتی که کانون وکلا ارائه می‌دهد؛ به طور میانگین سالانه بیش از 10 هزار مشاوره حقوقی رایگان نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود./ 

منبع:ولایت قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار