به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: یکی از سنت‌های دیرین نوروز حضور خانواده‌ها در کنار سفره‌های هفت‌سین است لذا تلاش خواهیم کرد نوروزگاه‌های چند هزارنفره را با حضور خانواده‌ها در قزوین برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۷۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 14 March 2018

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: یکی از سنت‌های دیرین نوروز حضور خانواده‌ها در کنار سفره‌های هفت‌سین است لذا تلاش خواهیم کرد نوروزگاه‌های چند هزارنفره را با حضور خانواده‌ها در قزوین برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان به‌منظور تشریح برنامه‌های استان قزوین به مناسبت فرارسیدن سال نو با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و شهردار قزوین در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در این نشست اظهار کرد: با همفکری اعضای ستاد خدمات سفر استان شعار «قزوین شاداب، نزدیک‌ترین مقصد» برای نوروز ۹۷ انتخاب و برنامه‌ریزی‌ها بر مبنای آن انجام‌شده است.

وی افزود: گردشگری یک فرآیند اقتصادی سودآور در جهان محسوب می‌شود لذا اگر خواهان بهره‌وری از این سود هستیم باید تمهیدات لازم فراهم شود.

حضرتی اعلام کرد: یکی از مصداق‌های گردشگری را می‌توان گردشگری پیاده نام برد که طی آن گردشگران از مناطق مختلف و جاذبه‌های گردشگری مناطق بازدید می‌کنند.

جشنواره برکت با پخت بیش از ۳۰ نوع نان برگزار می‌شود

این مسئول در تشریح برنامه‌های نوروز خبر داد: یکی از سنت‌های دیرین نوروز حضور خانواده‌ها در کنار سفره‌های هفت‌سین است لذا تلاش خواهیم کرد نوروزگاه‌های چند هزارنفره را با حضور خانواده‌ها در قزوین برگزار کنیم.

وی با اعلام اینکه «جشنواره برکت» در ایام نوروز ۹۷ برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره بیش از ۳۰ نوع نان محلی همراه با پخت نان به‌صورت زنده از اول فروردین‌ماه تا پایان تعطیلات نوروز عرضه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: آب‌انبار سردار کوچک واقع در محله قملاق خیابان تبریز در نوروز ۹۷ با مشارکت آب منطقه‌ای استان اقدام به دایر کردن «موزه آب» در این مرکز گردشگری خواهد کرد تا فضایی دیدنی، تازه و نو برای گردشگران ایجاد شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین «نمایشگاه نوروز در فرهنگ ایرانی» شامل مجموعه تصاویر نوروز از دوره قاجار تا معاصر در آب‌انبار سردار محله راه‌ری دایر خواهد شد.

۱۸۷۲ تخت در سطح مراکز اقامتی استان وجود دارد

حضرتی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر بناهای تاریخی برای ورود گردشگران مهیا نیست و این ضعف در اکثر بناهای تاریخی استان قابل‌مشاهده است لذا نیاز است در این خصوص تمهیدات جدی صورت گیرد تا بهتر از قبل میزبان گردشگران نوروز ۹۷ باشیم.

وی با اشاره به استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان بیان کرد: برای سال ۹۷ اقامتگاه بوم‌گردی پرچکوه در منطقه الموت غربی و ۴ مرکز اقامتی شامل هتل چهار ستاره بغدادی در تاکستان، هتل دوستاره مینو، هتل آپارتمان سینا در قزوین و کمپ فدک در منطقه نمونه گردشگری باراجین افتتاح و به مجموعه اقامتگاه‌های استان افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: با افزوده شدن این مراکز مجموع تخت‌های استان به هزار و 872 تخت خواهد رسید که امیدواریم درنهایت میزان ماندگاری و رضایت گردشگران در استان افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار