به گزارش تابناکر قزوین به نقل از فارس قزوین
در نشست فارس با تعدادی از اعضای شورای شهر آبیک، وضعیت بودجه ۹۷ شهرداری آبیک و چرایی کاهش آن و طرح‌های عمرانی سال آینده تشریح شد.
کد خبر: ۵۷۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 13 March 2018

در نشست فارس با شوراهای آبیک
در نشست فارس با تعدادی از اعضای شورای شهر آبیک، وضعیت بودجه 97 شهرداری آبیک و چرایی کاهش آن و طرح‌های عمرانی سال آینده تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با روی کار آمدن شورای دوره پنجم شهر آبیک با حضور 6 آقا و یک خانم مردم شهر آبیک انتظار دارند، اعضای این دوره اقدامات و عملکرد خوب و مثبتی را در این شهر به منصه ظهور برسانند که البته 6 ماه از فعالیت شوراها می‌گذرد و تب و تاب شوراها برای بهبود وضعیت عمران، پیشرفت و همچنین رفع معضلات و مشکلات شهری و پیگیری آن‌ها از سوی مسؤولان استانی و نمایندگان مجلس ادامه دارد.

برای بررسی وضعیت بودجه 97 شهرداری آبیک با توجه به کاهش میزان آن نسبت به سال گذشته با تعدادی از اعضای شورای شهر آبیک به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید.

عضو کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای شهر آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: بودجه سال گذشته شهرداری آبیک 350 میلیارد ریال بود که 245 میلیارد ریال آن در بخش عمرانی و 105 میلیارد ریال آن به بخش هزینه جاری اختصاص یافته بود.

 

عبدالله ملک‌پور افزود: میزان و نسبت بودجه عمرانی شهر آبیک معادل 70 به 30 بوده که در نهایت تا پایان امسال حدود 200 میلیارد ریال از 350 میلیارد ریال بودجه 96 محقق می‌شود.

وی با اشاره به وجود روال خاص در بودجه شهرداری آبیک ادامه داد: بر اساس طرح‌های پیشنهادی که ارائه می‌شود، بخش عمده‌ای از درآمدها در طول سال تغییر می‌یابد که متاثر از عوامل مختلف است.

این مسؤول اضافه کرد: جنبه مثبت بالا گرفتن بودجه شهرداری این است که شهردار و مجموعه شهرداری مجاب می‌شوند که کسب درآمدهای جدید داشته باشند؛ از سویی اگر بودجه را هم خیلی واقعی نبینیم، آسیب است و بر اساس واقعیت‌ها پیش‌بینی نشده و میزان آن بالا و پایین می‌شود.

عضو شورای شهر آبیک خاطرنشان کرد: پاس نشدن تقسیط بدهی‌های مردم به شهرداری در زمینه عوارض، کاهش صدور پروانه به دلیل کاهش ساخت و ساز به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی مردم و عدم حضور مردم در کمیسیون برای رسیدگی به پرونده‌های خود از عواملی است که در عدم تحقق کامل بودجه دخیل هستند

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار