به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا قزوین
قزوین-ایرنا-مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با افزایش 320 تخت طی امسال، اماکن اقامتی استان با یک هزار و 872 تخت آماده ارایه خدمات به گردشگران نوروزی هستند.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 13 March 2018

قزوین-ایرنا-مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: با افزایش 320 تخت طی امسال، اماکن اقامتی استان با یک هزار و 872 تخت آماده ارایه خدمات به گردشگران نوروزی هستند.
اماکن اقامتی قزوین با یک هزار و 872 تخت به گردشگران خدمات می دهند
به گزارش ایرنا، محمدعلی حضرتی روز دوشنبه در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر قزوین افزود: اقامتگاه های بوم گردی استان نیز در نوروز آماده اسکان مسافران و گردشگران خواهند بود.
وی اضافه کرد: در سال97 علاوه بر هتل ها و میهمان پذیرهای سابق، چهار مرکز اقامتی جدید شامل هتل سینا، مینو، بغدادی و فاز یک مجموعه کمپ فدک آماده خدمات دهی به گردشگران و مسافران خواهند بود.
حضرتی همچنین گفت: در صورت مشارکت بانک های استان در سرعت بخشی به ارایه تسهیلات، در سال آینده نیز می توانیم 2 مرکز اقامتی دیگر را به ترتیب با 55 و 160 تخت به مجموعه مراکز اقامتی استان اضافه کنیم.
حضرتی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، قزوین از مقاصد مهم گردشگری است بنابراین باید برای حفظ و ارتقای این جایگاه تلاش کنیم.
وی، قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد را شعار نوروز 97 اعلام کرد و افزود: امیدواریم با توجه به نزدیکی به 2 شهر پرجمعیت کشور(تهران و کرج) بتوانیم در حوزه جذب گردشگر موفق عمل کنیم.
حضرتی همچنین گفت: در نوروز97 با تشکیل 16 نوروزگاه، برنامه های مفرح و شاد نوروزی را در آنها برگزار خواهیم کرد.
وی، جشنواره برکت با هدف نمایش و عرضه 30 نوع نان محلی استان قزوین، شیرینی های سنتی و نوشیدنی و دمنوش ها، فرهنگ و سنت های اقوام ایرانی، نخستین جشنواره گردشگری غذایی، جشنواره پوشاک سنتی قوم لک در خانه زعیم به همراه جشنواره ها و نمایشگاه های دیگر در شهرستان ها را از جمله برنامه های تدارک شده میراث فرهنگی قزوین در ایام نوروز97 اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بافته های سنتی، نمایشگاه از نوروز در فرهنگ ایرانی با مجموعه تصاویری از نوروز از دوره قاجار تاکنون، اجرای موسیقی های سنتی و شاد، کارگاه های مختلف در آثار تاریخی و تورهای دوچرخه سواری به قصد آثار تاریخی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده توسط میراث فرهنگی قزوین در نوروز97 برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین در ادامه به تعداد آثار تاریخی ثبت شده قزوین اشاره کرد و گفت: سال جاری 9 اثر در حوزه میراث طبیعی، هشت اثر ناملموس و هشت اثر در حوزه تاریخی قزوین ثبت ملی شدند و به این ترتیب تعداد کل آثار تاریخی ثبت شده قزوین به یک هزار و 360 اثر رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار