به گزارش تابناک قزوین به نقل از فارس قزوین
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: ۹۰ درصد تولید زعفران جهان در ایران است و قابلیت بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته و این در حالی است که در مجموع تنها ۴۰۰ میلیون دلار از این محصول درآمد دارد.
کد خبر: ۵۷۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 12 March 2018

زعفران ایران قابلیت بیش از 8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را داردمدیرعامل سازمان تعاون روستایی:

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: 90 درصد تولید زعفران جهان در ایران است و قابلیت بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته و این در حالی است که در مجموع تنها 400 میلیون دلار از این محصول درآمد دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعریف درست از زنجیره غذایی امری اساسی و ویژه بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی بیان کرد: مردمی کردن اقتصاد، از مصادیق جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که مسؤولان در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی ادامه داد: تعاونی دامداران در استان قزوین فعالیت بسیار مطلوبی داشته و که باید به الگویی برای سایر تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تبدیل شود.

این مسؤول ادامه داد: امسال قیمت نهایی محصولات در اختیار استان‌ها و با مشارکت تعاونی‌ها تعیین می‌شود که در راستای اهداف تنظیم بازار نقش بسزایی دارد تا مردم هم رضایت داشته باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: 90 درصد تولید زعفران جهان در ایران است و قابلیت بیش از هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری داشته و این در حالی است که در مجموع تنها 400 میلیون دلار از این محصول درآمد دارد.

هاشمی با اشاره به اهمیت تعامل بین اتحادیه‌های تولیدی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید ضعف‌ها و مشکلات را بررسی و بیان کنند.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی بیان کرد: نظام تحول تعاونی‌ها در اولویت جدی قرار دارد چراکه با تقویت اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها شاهد ارتقای جایگاه کشاورزی در کشور و تحول اقتصادی هستیم.

هاشمی مطرح کرد: نظام بهره‌وری باید در کشور توسعه یابد و این مهم از امور اساسی کشور بوده در حالی که در تولید خرما دومین کشور جهان هستیم و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی بر تقویت عملکرد اتحادیه‌های استان قزوین تأکید کرد و گفت: خوشبختانه اتحادیه دامداران استان قزوین از عملکرد مطلوبی برخوردار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار