به گزارش تابناک قزوین به نقل از فارس قزوین
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با متخلفانی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون‌شکنی خدشه‌دار کنند، بدون اغماض برخورد کرده و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر می‌برند.
کد خبر: ۵۷۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 12 March 2018

برخورد با متخلفان در چهارشنبه آخر سال/ محکومان به سرقت تا پایان تعطیلات نوروز به مرخصی نمی‌روند

دادستان قزوین مطرح کرد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با متخلفانی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون‌شکنی خدشه‌دار کنند، بدون اغماض برخورد کرده و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در کمیسیون جرائم خاص استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به نزدیک بودن چهارشنبه آخر سال، لازم است برای این روز تدابیر اجتماعی و فرهنگی مناسب از سوی نهادهای متولی اندیشیده شود و این طور نباشد که شاهد افزایش سوانح و جرائم در سطح استان باشیم.

وی اضافه کرد: سرکشی مسؤولان در این ایام بسیار مهم است بنابراین دادستان‌ها و فرماندهان پلیس‌های شهرستان و پلیس‌های تخصصی در خیابان‌ها حضور دارند و در صورت مشاهده بی‌نظمی و سلب آسایش برای مردم اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: مردم به دنبال تفریح و شادی سالم و آرام هستند از این رو ممکن است برخی در این روز بخواهند از فرصت شادی مردم سوءاستفاده کنند و یا حضور مردم را به سمت مسائل انحرافی سوق دهند که درخواست ما این است که اجازه دهند مردم به زندگی آرام خود ادامه دهند.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و انتظامی استان مدافع تفریح و آسایش سالم مردم و تأمین‌کننده امنیت جامعه برای زندگی توأم با شادی خانواده‌های ایرانی است از این رو اجازه نمی‌دهیم فرصت‌ها توسط برخی افراد قانون‌شکن دچار خدشه شود.

این مسؤول تصریح کرد: با متخلفانی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون‌شکنی خدشه‌دار کنند، بدون اغماض برخورد کرده و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به مرخصی زندانیان عنوان کرد: مرخصی زندانیان براساس بخشنامه قوه قضائیه و تدابیر قانونی اجرا می‌شود و محکومان به سرقت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از 25 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروز به مرخصی نمی‌روند و سارقانی که حکم جلب آن‌ها صادر شده است هم دستگیر می‌شوند.

صادقی‌نیارکی اذعان کرد: به منظور جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز و با توجه به تقاضای نیروی انتظامی گشت‌های بسیج محلات هم فعال‌تر می‌شود تا شاهد امنیت بیشتری در این حوزه باشیم اما لازم است در این خصوص شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته معتادان متجاهر در صورت مشاهده از سطح استان جمع‌آوری و در گرمخانه‌های موجود نگهداری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: در ایام تعطیلات برخی از افراد سودجو از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز، تعرض به منابع طبیعی و ایجاد چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند که دستورات لازم جهت توجه بیشتر در این حوزه صادر شده اما لازم است که اداره منابع طبیعی و آب منطقه‌ای اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد اقداماتی از این قبیل نباشیم.

صادقی‌نیارکی با ابراز تأسف از برخی از نمایندگان مجلس یادآور شد: متأسفانه شاهد این بودیم که طرح آزاد شدن استعمال قلیان در سفره‌خانه‌ها در صحن مجلس از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد و امیدواریم تصمیمی گرفته شود که به صلاح جامعه و در جهت سلامت عمومی باشد اما در این خصوص از سوی مجلس اقدامی صورت نگرفته و ممنوعیت استعمال قلیان همچنان به قوت خود باقی است.

وی تشریح کرد: ما تابع قوانین هستیم اما در خصوص استعمال قلیان هیچ اقدامی از سوی قانونگذار صورت نگرفته است و استعمال قلیان در سفره‌خانه‌های استان همچنان ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفان هم برخورد می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: در بسیاری از مسائل مربوط به مردم و جامعه همانند چهارشنبه آخر سال، حمل سلاح سرد و غیره باید فرهنگ‌سازی از سوی نهادهای متولی و مختلف صورت گیرد چراکه در بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با اقدامات فرهنگی که در سال‌های گذشته انجام شده است، شاهد کاهش چشمگیری هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار