فرمانده انتظامی استان فارس با تاکید براینکه با پیش‌بینی حداکثری از تمام ظرفیت پلیس برای تامین امنیت شب چهارشنبه پایان سال استفاده خواهد شد، گفت: امسال به نسبت سال گذشته شاهد کاهش معنادار تقاضا در خصوص مواد محترقه در فارس بوده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 12 March 2018

تابناک فارس به نقل از داکر نیوز: سردار احمدعلی گودرزی  در یک کنفرانس خبری گفت: پلیس به هیچ عنوان با شادی مردم مخالفت ندارد بلکه در کنار مردم بوده و هست.

او با بیان اینکه امسال در شب چهارشنبه‌ی آخر سال، رویکرد پلیس برای تامین امنیت بیشتر، اجتماعی‌ و محله محور است، گفت: قطعا در این راستا با متخلفان برخورد خواهد شد و افرادی که به دلیل هنجارشکنی بازداشت شوند تا پایان تعطیلات نوروزی در اختیار پلیس خواهند بود.

گودرزی گفت: از یکی دو روز قبل قرارگاه انتظامی امام علی(ع) در شیراز راه‌اندازی و اقدامات انتظامی از طریق این قرارگاه مدیریت و پایش می‌شود.

او با اشاره به نصب تصاویر و انتشار پیام‌های هشداردهنده در خصوص شب چهارشنبه‌ی آخر سال، گفت: اقدامات پلیس فارس در این ایام هم جنبه امنیتی و هم جنبه‌ی انتظامی خواهد داشت و برای ارتقاء شاخص‌های امنیت، گشت‌های محسوس و نامحسوس راه‌اندازی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: برای کاهش زمینه‌ی وقوع انفجارهای مخرب احتمالی طی روزهای گذشته تمرکز پلیس بر کشف مواد محترقه، خصوصا مواد خطرناک بوده و بالغ بر یک میلیون 45 هزار عدد مواد محترقه کم‌خطر و 28 هزار و 136 عدد مواد محترقه پرخطر کشف کرده‌ایم.

او از کاهش 7 درصدی کشفیات موادمحترقه کم خطر و کاهش 125 درصدی موادمحترقه پرخطر در فارس خبر داد و با تصریح اینکه پلیس فارس موفق به کشف 3 هزار و کیلو گرم مواد پیش‌ساز شامل اکلیل و سرنج شده است، گفت: کشفیات این مواد به نسبت سال گذشته 947 درصد افزایش داشته یعنی 9.5 برابر شده است.

گودرزی از عزم پلیس برای کاهش مخاطرات خبر داد و گفت: تحلیل داده‌های آماری در خصوص کشفیات نشان می‌دهد که مردم آرام آرام به این نتیجه و باور رسیده‌اند که موادمحترقه زمینه‌ساز بروز مخاطراتی جبران ناپذیر است لذا تقاضا برای موادمحترقه به شکل معناداری کاهش دارد.

او این آمارها را نشان‌دهنده تاثیرگذاری اقدامات پیشگیرانه تمام دستگاه‌ها، به‌ویژه پلیس و همراهی مطلوب رسانه‌ها در این زمینه دانست و گفت: تلفن‌ 32298124 به طور شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات مردمی در خصوص موادمحترقه و عرضه و ساخت آن است.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از اجرایی شدن طرح نوروزی پلیس در فارس خبر داد و گفت: امسال پلیس با شعار " آرامش بهاری با نظم و امنیت" و با همراهی و تعامل مناسب دستگاه‌های خدمات‌رسان، اقداماتی را برای ارتقاء امنیت مسافران و شهروندان در دستور کار قرار داده است.

گودرزی گفت: بیش از 12 هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی در بخش‌های مختلف همکاری دارند و برای این منظور ضمن استفاده از توان نیروی انسانی انتظامی، یگان ویژه، نیروهای کمکی اعزامی ناجا، پلیس ا فتخاری و همیاران پلیس و نگهبانان محله، بهره برده خواهد شد.

فرمانده انظامی استان فارس از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی طی روزهای آینده در ورودی دروازه‌ی قرآن شیراز، گفت: 431 ایستگاه پلیس راهور، پلیس راه و انتظامی در کل فارس و 2 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده، پیش‌بینی کرده‌ایم که 60 ایستگاه آن در شیراز ایجاد می‌شود.

او از حضور گشت‌های انتظامی محسوس و نامحسوس در محدوده‌های تجاری و مراکز خرید شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد 250 نفر از خواهران از کارکنان انتظامی و پلیس افتخاری و ... با حضور در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های شهری، در راستای تامین امنیت تردد مردم همکاری خواهند داشت.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به انتقال 937 معتاد متجاهر از نقاط مختلف شیراز به کمپ‌های نگهداری و ترک اعتیاد، گفت: با هماهنگی‌های مطلوب انجام شده، زمینه‌ی نگهداری و مهارت‌آموزی معتادان بعد از طی مرحله ترک اعتیاد با همکاری خوب شهرداری شیراز و دبیرخانه‌ی مبارزه با موادمخدر فارس فراهم می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه قرار است به معتادان مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج بیمه‌نامه‌ی برای بستری در بیمارستان داده شود، گفت: امسال اقدامات مناسبی برنامه ریزی شده است که یکی از این اقدامات فراهم شدن زمینه‌ی ساماندهی زنان معتاد متجاهر به‌شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به شناسایی نقاط پرخطر در سطح جاده‌های فارس، گفت: در 107 نقطه از محورهای مواصلاتی فارس از چراغ‌های گردان برای آگاهی بخشی به رانندگان استفاده می‌شود.

گودرزی همچنین از استقرار اکیپ‌های گشت پلیس راه برای کنترل و تست رانندگان خصوصا رانندگان خودروهای عمومی خبر داد و گفت: اقداماتی نیز در زمینه آگاهی‌بخشی، مشاوره‌ای و اطلاع‌رسانی توسط نیروهای پلیس در ایام تعطیلات نوروزی در نقاط مختلف خصوصا مناطق گردشگری، انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار