به گزارش تابناک قزوین به نقل از ولایت قزوین
معاون هماهنگی عمرانی استاندار تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه طی سال‌های اخیر موفق شدیم قزوین را از یک گذرگاه و محل عبور به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
کد خبر: ۵۷۷۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 11 March 2018

نوروز؛ فرصتی برای تبدیل قزوین به مقصد گردشگری 

معاون هماهنگی عمرانی استاندار تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه طی سال‌های اخیر موفق شدیم قزوین را از یک گذرگاه و محل عبور به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.
علی فرخزاد در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه، در نوروز 96 شاهد رشد 26 درصد بازدید از بناهای تاریخی و رشد 22 درصدی اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی و اسکان استان بودیم؛ اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نوروز 97 نیز شاهد افزایش این شاخص‌ها باشیم. وی با بیان اینکه، برنامه‌های نوروزی در همه نقاط استان اجرا می‌شود؛ افزود: تدابیر امنیتی و نظارتی و ترافیکی لازم برای تامین امنیت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزی پیش‌بینی شده و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران نیز با آمادگی کامل در این ایام در خدمت مردم خواهند بود. جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با تاکید بر اینکه، در سال جاری، قزوین به عنوان یکی از مقاصد 20 گانه گردشگری ایران شناخته شد؛ اضافه کرد: با توجه به جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی استان در این بخش هنوز جای کار زیادی داریم. فرخزاد تصریح کرد: معرفی نشدن جاذبه‌ها و ضعف در زیرساخت‌ها از جمله چالش‌ها و دلایل اصلی کمتر شناخته شدن قزوین در حوزه گردشگری طی سال‌های قبل بوده است که البته با توجه جدی به این موارد و حل مشکلات، طی سال‌های اخیر شاهد تقویت این بخش در استان بوده‌ایم که البته به این میزان رضایت نداریم؛ چرا که استان ما با وجود ظرفیت‌های لازم باید به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران تبدیل شود.‌ وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای معرفی جاذبه‌های تاریخی قزوین به مردم پایتخت، ادامه داد: با توجه به نزدیکی قزوین به تهران و کرج مانند سال گذشته نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تبلیغات جاذبه‌های استان را در مبداء داشته باشیم و از طریق آشناکردن مردم با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قزوین، شهروندان پایتخت را به سفر نوروزی به قزوین ترغیب کنیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین با اشاره به تغییر ذائقه مردم در حوزه سفر، خاطرنشان کرد: امروزه مردم دوست دارند تا به مکان‌هایی که تاکنون به آنجا سفر نداشته‌اند؛ سر بزنند و این یک فرصت خوب برای رونق گردشگری در قزوین به شمار می‌رود.

منبع :ولایت قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار