در آستانه نوروز؛
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح کنترل و نظارت کریدوری ناوگان حمل و نقل عمومی طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در قم خبر داد.
کد خبر: ۵۷۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 09 March 2018

به گزارش  تابناک قم، حمید سالاری گفت: به منظور کنترل سلامت فنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت کریدوری در محل گلوگاه‌های پرتردد استان قم (عوارضی آزادراه قم – تهران) به مرحله اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: این طرح به طور همزمان در ۸ استان و در قالب ۱۰ پاسگاه پلیس راه، طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه اجرایی شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم محل اجرای این طرح را عوارضی آزادراه قم - تهران عنوان کرد و افزود: تیم‌های کنترل و نظارت کریدوری با محوریت اداره ایمنی و ترافیک و همکاری ادارات متناظر و پلیس راه، نسبت به اجرای دستورالعمل‌های صادره در این طرح اقدام کردند.

وی در ادامه به موارد کنترلی در راستای اجرای طرح مذکور پرداخت و گفت: پس از توقف وسایط نقلیه عمومی حمل مسافر جهت ثبت ساعت (در محل پلیس راه) کارشناسان نظارت و کنترل نسبت به بررسی تجهیزات ایمنی خودرو اقدام می‌کنند.

سالاری در خصوص آیتم‌های کنترلی در این طرح نیز اظهار داشت: استقرار جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی (متناسب و آماده به کار) وضعیت نصب سامانه سپهتن، کمربند ایمنی استاندارد، نصب چکش‌های ایمنی، نصب طرح پلاک و اطلاعیه سامانه ۱۱۰۱۲۰ و... بخشی از مواردی است که کارشناسان کنترل نسبت به بررسی آنها اقدام می‌کنند.

وی در خصوص دیگر آیتم‌های کنترلی در طرح کنترل و نظارت کریدوری ناوگان عمومی جاده‌ای نیز افزود: کنترل لاستیک چرخ‌ها، سیستم برف پاک کن، چراغ‌های نشانگر، شیشه‌ها، درب‌های ورود و خروج و ...در زمره دیگر موارد کنترلی در این طرح می‌باشد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به کنترل دفترچه ثبت ساعت و کار خودرو، بیمه نامه شخص ثالث معتبر، مطابقت اطلاعات راننده و کمک راننده (مندرج در صورت وضعیت)، الصاق مهر مدیر فنی در پشت صورت وضعیت و... را نیز در راستای اجرای این طرح برشمرد و گفت: بی‌تردید مهمترین، کارآمدترین و فراگیرترین روش کنترلی، همانا نظارت همگانی جامعه بر رفتارهای ترافیکی می‌باشد که بحمدالله با توجه به سطح مطلوب فرهنگ اجتماعی، این مهم در حال اجرا و توسعه می‌باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار