معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری بر استفاده مدیران استان از ظرفیت مشارکتهای مردمی در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶ 05 July 2015
گودرز امیری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتباری برای اجرای پروژه ها، مشارکت مردمی ظرفیت بالقوه بالایی برای انجام اقتصادی و کم هزینه پروژه ها محسوب می شود.
وی افزود: در برخی روستاهای استان مشارکتهای مردمی برای طرحهای هادی در زمینه زیرسازی اصلاح جوی و جدول سازی در یکسال بگونه ای بوده است که همین فعالیت را بنیاد مسکن در طول سالیان متمادی انجام می دهد.
امیری افزود: در برخی پروژه ها نیز کمکهای مردمی برابر با اعتبارات استانی بوده است.
وی همچنین ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در سالجاری در نظر دارد تکمیل پروژه های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کند این امکان در استان نیز برای کاهش هزینه های دولتی فراهم است و مسوولان باید ازاین فرصت استفاده کنند.
به گزارش ایرنا،مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه میزان اعتبارات ملی مصوب این اداره کل در سال گذشته را810 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان اعتبار مصوب 570میلیارد ریال جذب شد.
قاسم قاسمی افزود: این در حالیست که اعتبارات مصوب راه و شهرسازی در سال 92 معادل600میلیارد ریال بود که 450میلیارد ریال آن جذب شد .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز کل اعتبارات ملی جذب شده این سازمان از سال92 تا سال 93 را 532 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار نسبت به سال 91 معادل20برابر افزایش داشته است .
رستم غیبی اظهار داشت: حدود185 میلیارد ریال از این اعتبارات برای استفاده از سیستم های آبیاری نوین جذب شده است که پیش بینی می شود این اعتبار برای سالجاری چند برابر افزایش یابد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز از افزایش سه برابری اعتبارات ملی سال گذشته این اداره کل نسبت به سال 92 خبر داد و گفت: 140میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی استاندارد سازی سیستم های گرمایشی، تخریب مدارس فرسوده و اعتبارات خیری بنیاد برکت و غدیر در سال گذشته به این اداره کل اختصاص یافت .
معاون برنامه ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این شورا با بیان اینکه ردیفهای اعتبارات ملی سالجاری در کشور افزایش چشمگیری نسبت به سالهای گذشته داشته است از مسوولان استان خواست برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه اجرای پنج طرح ایجاد پایگاه امداد جاده ای در شهرستان کیار، اجرای طرحهای گلخانه ای و کشاورزی و طرح اصلاح حریم شهرهای بروجن و نقنه به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی استان رسید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار