رئیس ستاد اقامه نماز قزوین:
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: پیش از نیاز به قوه قهریه باید فرهنگ نماز در جامعه ترویج یابد و کلانتری‌ها محلی برای حوادث غیرمترقبه همانند تصادفات باشد نه اینکه برای سرقت و جرایم دیگر افراد به کلانتری‌ها ارجاع داده شوند.
کد خبر: ۵۷۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 04 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام قریش موسوی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نخستین فریضه پس از اعتقادات، نماز است و زمانی که پیامبر اکرم(ص) به پیامبری مبعوث شدند بر نماز توجه و تأکید شد.

وی با بیان اینکه طبق آیات الهی نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد، افزود: پیش از نیاز به قوه قهریه باید فرهنگ نماز در جامعه ترویج یابد و کلانتری‌ها محلی برای حوادث غیرمترقبه همانند تصادفات باشد نه اینکه برای سرقت و جرایم دیگر افراد به کلانتری‌ها ارجاع داده شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بالاترین فریضه در اسلام را نماز ذکر کرد و ادامه داد: امام علی(ع) زمانی که برای مصر فرماندار انتخاب می‌کند معیار ارزیابی را نماز بیان می‌کند یعنی اگر نماز پیشرفت کند مسؤول هم پیشرفت می‌کند.

موسوی اضافه کرد: نماز علاوه بر اینکه موضوع دینی، اعتقادی و فردی است والدین باید به عنوان مدیران خانواده مسؤول هستند فرهنگ نماز را در خانواده نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: از سه جنبه فردی، خانوادگی و اجتماعی سمتی در زمینه نماز مسؤول هستیم؛ اگر نمازخانه‌های مدارس و مساجد پر نباشد باید دغدغه داشته باشیم.

این مسؤول حساسیت جامعه در زمینه نماز را کمتر از مسائل دیگر ذکر و تصریح کرد: اگر نسبت به موضوع نماز حساس باشیم و برای مشکلات نماز اقامه کنیم و از صبر و نماز کمک بگیریم، وضعیت جامعه بهتر از این برهه زمانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین افزود: در قرآن کریم حدود یک هزار آیه در خصوص نماز و عبادت و ذکر آمده و یک‌ششم آیات الهی در ارتباط با خالق و مخلوق است.

موسوی ادامه داد: 19 هزار حدیث درباره نماز، آداب، احکام، اسرار و ترویج نماز وجود دارد که سرمایه‌های عظیمی محسوب می‌شوند.

وی بر تشکیل شورای اقامه نماز هر دو ماه یک بار در استان‌ها با ریاست استاندار و شهرستان‌ها با ریاست فرماندار تأکید و اضافه کرد: مسؤولان باید برای اقامه نماز در شهرستان آبیک برنامه‌های مختلفی تدوین کرده و این فریضه الهی را در ادارات، مساجد، مدارس، هتل‌ها و نمازخانه‌های بین راهی ترویج دهند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای نهادینه‌کردن نماز در جامعه به فاکتورهایی همچون تمهیدات لازم، تبلیغ و دعوت مردم به نماز، تعلیم و آموزش توسط روحانیان، معلمان و اساتید دانشگاه‌ و مسؤولان ادارات و هیأت‌های مذهبی نیاز داریم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای نماز باید برنامه کوتاه‌مدت همانند استفاده از تمام ظرفیت‌ها، برنامه میان‌مدت همانند روشن کردن چراغ نماز در تمام خانه‌ها و خانه‌های دل مردم و برنامه بلندمدت یعنی تعمیق نماز در جامعه در دستور کار قرار گیرد.

موسوی افزود: مقام معظم رهبری بعضا فرمایشاتی دارند که تبلیغ سخنان ایشان را بالای سر اتاقمان نصب می‌کنیم اما به مطالبات ایشان اصلا توجه نمی‌کنیم و انگار نمی‌شنویم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در الف نهادینه کردن نماز یعنی تمهیدات لازم برای اقامه آن مانده‌ایم که پس از تحقق آن و اجرای امر تبلیغ، تعلیم و تعمیم می‌توانیم جامعه مطلوب و مدینه فاضله داشته باشیم.

این مسؤول یادآور شد: با تشکیل شورای اقامه نماز در شهرستان آبیک باید تلاش کنیم شاهد شکوفایی نماز در این شهرستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار