مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد اشتغال جدید نرخ بیکاری استان به ۱۰.۱ درصد رسیده که از نرم کشوری پایین تر است.
کد خبر: ۵۷۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 04 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، مسعود بابایی در مراسم تجلیل از کارگران و گروههای کار، واحدهای نمونه و نوآور و مدیران حامی ورزش کارگری وفعال درمسئولیت های اجتماعی و منتخبان مسابقات قرآنی که روز یکشنبه در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: همه ساله نسبت به انتخاب افراد کارآمد اقدام کرده ایم و با این کار تلاش شده انگیزه کار و تلاش بیشتر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: امسال بیش از ۲۵۵ نفر در مسابقات قرآنی ثبت نام کردند که با رشد ۴۰ درصدی روبرو شدیم و این امر موجب شده است برنامه های فرهنگی و قرآنی را در واحدهای کارگری تداوم بخشیم.

وی اضافه کرد: در بخش کار و تولید هم ۹۵۰ نفر ثبت نام و طرح های خود را ارائه کردند که در گام اول ۶۰ طرح برگزیده شد و از میان آنها ۲۵ طرح به مرحله بازدید و داوری رسید و در نهایت دو طرح برگزیده شد.

بابایی گفت: در مجموع ۵ نفر منتخبان رشته های مختلف به مرحله کشوری راه یافته اند که به تهران اعزام می شوند که امیدواریم صاحب رتبه برتر ملی شوند.

رویکرد ما حمایت از خلاقیت و ابتکار است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: رویکرد ما حمایت از ایده های مبتکرانه و خلاقانه است و باید انگیزه نخبگان را برای ارائه طرح های نو تقویت کنیم که برگزاری مراسم تجلیل می تواند در این راه موثر باشد.

بابایی اضافه کرد: با اتصال ۴ میلیارد نفر به شبکه اینترنتی در جهان و کسب درآمدهای ۴ میلیارد دلاری باید بتوانیم سهم خود را از این بازار مهم و عظیم کسب کنیم و ایده های نو در این راه می تواند راهگشا باشد.

وی یادآورشد: پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵ میلیون اپلیکیشن به دنیا معرفی شود که سهم بخش خدمات در این عرصه بسیار مهم است تا بتوانیم از ۵۰ تریلیون گیگا بایت تبادل اطلاعات که هدف گذاری شده استفاده کنیم.

فرهنگ کار جمعی را ترویج کنیم

وی در ادامه گفت: باید کار جمعی را در استان ترویج کنیم و با دوری از پراکندگی کارها به نتایج بهتری دست یابیم.

بابایی تصریح کرد: اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان استان است و با برنامه ریزی انجام شده و همراهی دستگاههای اجرایی امیدواریم در مسیر کاهش بیکاری گام برداریم.

وی اضافه کرد:درحوزه اشتغال روستایی مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان و مشاغل فراگیر ۲۶۲ میلیارد تومان سهم استان قزوین است که هزینه خواهد شد.

بابایی بیان کرد: نرخ بیکاری در استان ۱۰.۱ درصد و از نرم کشوری ۱.۸ درصد پایین تر است که امیدواریم در سال آینده بتوانیم آن را یک رقمی کنیم.

در ادامه از کارگران، گروههای کاری، واحد نمونه و نوآور، مدیران حامی ورزش کارگری و فعال در مسئولیت های اجتماعی و منتخبین مسابقات قرآنی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار