نخبه و پژوهشگر نمونه کشور:
نخبه و پژوهشگر نمونه کشوری گفت:با وجود استعدادهای فراوان در کشور متاسفانه حمایت مسئولان از مبتکران جدی نیست و باید رویکرد اداری در کشور تغییر کند تا زمینه شکوفایی استعدادها فراهم شود.
کد خبر: ۵۷۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲ 04 March 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، روح الله شریفی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران و گروههای کار، واحدهای نمونه و نوآور و مدیران حامی ورزش کارگری و فعال در مسئولیت های اجتماعی و منتخبان مسابقات قرآنی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی برگزار شد اظهارداشت: اگر آمار جوانان نخبه ای که از کشور خارج شده اند بررسی شود میتوان به میزان حمایت مسئولان از نخبگان پی برد.

وی افزود: برای یک جوان نخبه و مبتکر هزینه های بسیار سنگینی در کشور می شود که در بیرون از مرزها شاید یک دهم آن را هم نمی دهند اما راهش را بلدند و فرش قرمزی زیرپای افراد شاخص پهن می کنند که وسوسه انگیز است اما بهره برداری آنها صدها میلیارد تومان است.

شریفی تصریح کرد: سیستم اداری کشور ایراد دارد و آنقدر باید در پیچ و خم های اداری رفت و آمد کنی که کفش آهنین و صبر ایوب می خواهد تا خسته نشوی و کارتان را ادامه دهید.

این نخبه و مخترع یادآورشد: در برنامه ریزی ها ضعیف عمل می کنیم و به همین دلیل سرمایه های کشور براحتی خارج می شوند و در اختیار بیگانگان قرار می گیرند درحالی که با کمترین رسیدگی می توان مبتکران و مخترعان را در مسیر توسعه کشور سهیم کنیم.

وی در خصوص اختراع خود نیز گفت: کوچکترین قرآن جهان که بوسیله لیزر و در دل شیشه نگارش شده، کوچکترین نهج البلاغه جهان و همچنین میکروسکوپ تک لنزی جهان از جمله اختراعات اینجانب است که توانست مدال نقره جهانی را از کشور کانادا کسب کند و با افتخار اعلام می کنم که تمامی اختراعات خود را از قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) گرفته ام.

این نخبه نمونه بسیجی اضافه کرد: یکی از مهمترین و برجسته ترین اختراعات بنده، نگارش کوچکترین قرآن جهان و ثبت رکورد جدیدی برای دنیای اسلام است.

این پژوهشگر نمونه کشور گفت: تاکنون با توکل بر خداوند بیش از ۲۷۹ اختراع را به نام خود ثبت کرده ام که تمامی آنان بر گرفته از قرآن کریم، احادیث معصومین و روایات است.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین اختراعاتم، میکروسکوپ تک لنزی جهان است که توانسته مدال نقره جهانی را از کشور کانادا کسب کند و در همایش بین المللی مخترعان نیز مدال طلا را از آن خود کرده است.

شریفی گفت: اختراعات متعدد بنده سبب شد تا به نشان نخبه برتر بسیجی مفتخر شوم و از دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی هدیه خود را دریافت کنم که این موضوع از بزرگترین افتخارات زندگیم محسوب می شود.

این دانشمند تأکید کرد: همچنین کوچکترین نهج البلاغه جهان را در اندازه نوک خودکار نوشته ام که به زودی به عنوان یک رکورد در جهان تشیع ثبت خواهد شد و افتخاری دیگر برای ایران اسلامی رقم می خورد.

شریفی تصریح کرد: اگر توجه به مطالعات دینی و قرآنی بیشتر شود موفقیت ها نیز بیشتر می شود و باید اذعان کرد اگر جامعه به عمق قرآن و عمل به آن همت کند تمام نیزاهای خود را جواب خواهد گرفت.

وی افزود: حفظ قرآن کافی نیست بلکه باید در آیات آن تدبر و تفکر کرد تا مسیر را به شما نشان دهد و باید دانشت قرآن برای همه امور زندگی ما از علم ژنتیک گرفته تا لیزر، نانو، درمان بیمارها، اختراعات رهنمود و برنامه دارد و هر کس به میزان برداشت و درک خود از قرآن می تواند بهره برداری بیشتری برای زندگی دنیوی و اخروی خود از این معجزه الهی داشته باشد.

در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده ایم

شریفی اضافه کرد: متاسفانه در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده ایم و اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری را در عمل پیاده می کردیم شک نکنید امروز دشمن در بسیاری از حوزه ها تسلیم ما بود و نیاز نداشتیم منتظر دیگران باشیم تا گره ای از مشکلات اقتصادی ما حل کنند.

در ادامه از کارگران، گروههای کاری، واحد نمونه و نوآور، مدیران حامی ورزش کارگری و فعال در مسئولیت های اجتماعی و منتخبین مسابقات قرآنی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار