در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه رقم خورد
استاندار قزوین در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه و برتر صنایع کوچک و متوسط کشور به دلیل رتبه بالای استان در حجم صادرات صنایع کوچک و متوسط تجلیل شد.
کد خبر: ۵۷۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 24 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، عبدالمحمد زاهدی در پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخارملی که روز چهارشنبه با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و همچنین تولیدکنندگان موفق حوزه صنعت در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد،گفت: ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی و حرفه ای کردن صادرات ضروری است.
وی اضافه کرد: باید به صادرات به عنوان یک فن و حرفه نگاه کرد تا با شکل گیری تشکل های صادراتی هماهنگی بین تولید کننده و صادر کننده بیشتر شود.
استاندار قزوین افزود: صادرات کالاهای قزوین در 10 ماهه سال جاری در گمرکات کشور بیش از 635 میلیون دلار بوده است که با هدف گذاری انجام شده تا پایان سال جاری به حدود یک میلیارد دلار خواهد رسید.
در ادامه این همایش از صاحبان سه واحد تولیدی شهرک های صنعتی در زمینه تولید گرانول پی وی سی،انواع نایلون، نایلکس و شیلنگ، یک واحد تولید کننده کپسولهای CNG و یک واحد تولید کننده اجاق گاز و فر به عنوان واحد شاخص کشوری و 10 واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی در زمینه تولید رنگهای رزین، مواد شوینده، شمش روی، سازنده ماشین آلات فولادی و نخ های پلی استر به عنوان صادر کنندگان نمونه استان قزوین تجلیل شد.
این واحدهای تولیدی با فعالیت سالیانه میلیونها دلار کالا به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی صادر می کنند.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی و 15 شهرک و ناحیه و یک شهر صنعتی دارد.
استان قزوین همچنین از 200 واحد تولیدی صادراتی فعال برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار