کد خبر: ۵۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 04 July 2015

به گزارش تابناک از قزوین؛ بوی زباله همه شهر را فرا گرفته است؛ همه زباله هایی که مردم هر روز درکوچه ها می گذارند در گوشه ای جمع شده؛ گویی در آینده نزدیک زباله ها شهر را خواهند گرفت. روان آب های سطحی شهر را در بر گرفته است، کوچه های شلوغ و البته کثیف هستند؛ وضعیت پارک های شهر تاسف بار است، درختانی که رو به خشکی می روند و منظره های زرد شهر را فرا گرفته است.

آری همه این اتفاقات در آینده نزدیک برای شهر خواهد افتاد اگر تنها یک هفته شهرداری دست از خدمات خود بردارد. آیا تاکنون به این مسئله اندیشیده اید که اگر تنها فقط و فقط یک هفته شهرداری از حمل و جمع آوری زباله ها خود داری کند چه اتفاقاتی برای شهر رخ می دهد یا این که همه ماموران شهرداری در فضای سبز و سایر دستگاه ها یک هفته مرخصی باشند.

این نکات را معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گوشزد می کند و می گوید: خدمات شهرداری تا اندازه ای برای مردم تکراری و عادی شده که این همه خدمت مشخص را ملموس نمی دانند و اصلا بیشتر مردم شهر به این فکر نمی کنند که اگر هر شب کوچه ها جارو نشود چه شهری خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شهر در وضعیتی بسر می برد که دیگر این امکان برای شهرداری فراهم نیست که از زمین های شهر مصرف کند به عبارتی فروختن زمین ها ی شهر در این شرایط کار را برای آیندگان دشوار تر می کند و زمین های ذخیره شهری را از بین می برد بر همین اساس شهرداری باید بتواند به شیوه ای متفاوت درآمدهای شهری خود را تامین کند .

حمید رضا محمدی الموتی بیان کرد: در این شرایط دریافت عوارض از مردم می تواند چاره ساز باشد اما در شرایطی که مردم تنها 10 درصد از این هزینه های را متقبل می شوند واقعا این عوارض کاری از پیش نخواهد برد از سوی دیگر همین 10 درصد سهم مردم نیز به سختی پرداخت می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر مردم شهر قزوین بیش از 10 میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند و از آن جایی که شهرداری سیاست استفاده از قوه قهریه را ندارد نمی توانیم از مطالبات خود را وصول کنیم.

این مسئول افزود: در حال حاضر چند پروژه شاخص شهرداری قزوین با مشکلات بودجه ای مواجه است و مردم به این باور نرسیده اند که اگر مشکلی وجود دارد شاید به دلیل همین کمبود های مالی است که باید از سوی مردم تامین شود.

الموتی بیان کرد: در حال حاضر سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده نیز بسیار پایین است و همه این موارد دست در دست هم داده اند تا شهرداری ها با مشکلات مالی زیادی مواجه باشند که شاید با قدری دقت نظر و همراهی مردم بتوان در آینده نزدیک این مشکلات را رفع کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار