مدیر کل اوقاف قزوین:
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت : با فصلی نو در همکاری های مشترک به دنبال بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری هستیم.
کد خبر: ۵۶۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 20 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، جلسه بررسی وضعیت اراضی اوقافی شمال قزوین با حضور فرخزاد معاون اموراقتصادی استانداری قزوین در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در این جلسه با بیان این‌که وقف یک کار مردمی است اما عمدا و حساب شده این حکم الهی را از چشم مردم انداختند، ‌افزود: وقف یکی از مولفه‌های سعادت و خوشبختی مردم است و آمادگی داریم در روستاها و شهرها با رعایت موازین شرعی و حقوقی همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: امامزادگان یکی از نعمت‌هایی است که خدا به ما داده است، مردم از امامزادگان خسته نمی‌شوند پول هم نمی‌خواهند و پول هم می‌دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یادآور شد: سال ۸۹ میانگین وقفی در سال ۲۰۰ وقف بود، ‌ الان سالانه ۲۷۰۰ موقوفه توسط مردم شریف ایران صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که موقوفات ریشه در تمدن ما دارد، اظهار کرد:‌ امیدوارم بتوانیم که با این طرح که در سطح استان و به ویژه اراضی شمال قزوین اجرایی شود بتوانیم با فصلی نو در همکاری و هماهنگی شاهد بازآفرینی و احیاء موقوفات بر مبنای طرح های توسعه شهری باشیم.

حجت الاسلام عادل ادامه داد: طرح های مورد نیاز توسعه شهری باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر رعایت موازین شرعی وقف و همسو بودن با سیاست های اوقاف و امورخیریه توسعه شهری در حوزه های مختلف اعم از مذهبی گردشگری، فرهنگی، ورزشی و کشاورزی هم دارا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار