یک نویسنده قزوینی تأكيد كرد:
یک نویسنده قزوینی با اشاره به تأثیرگذاری حوزه هنری قزوین گفت: عملکرد حوزه هنری را مثبت ارزیابی می‌کنم؛ چراکه شرایط کاری نویسندگان در کارگاه‌ها مطلوب است؛‌ حوزه هنری قزوین در بخش داستان به‌صورت تخصصی واردشده و فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۵۶۷۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 17 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین لیلا روغنگیر قزوینی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: در قزوین تعداد محدودی کارگاه داستان‌نویسی داریم که ثابت و شناخته‌شده هستند و به پرورش داستان نویسان کمک می‌کنند.

این نویسنده قزوینی گفت: در حال حاضر با چاپ و انتشار آثار نویسندگان در مجموعه داستان‌های گروهی جریان ادبی و داستان‌نویسی استان قزوین به نحو مطلوبی پیش می‌رود اما متأسفانه باوجود نویسندگان خیلی خوبی که در استان قزوین وجود دارد و آن‌ها با اینکه می‌توانند کتاب مستقل خود را چاپ کنند، اما هنوز به نظر میاید جسارت لازم را به دست نیاوردند و نگرانی‌هایی که همه ما داریم مانع از چاپ کتاب شده است؛ امیدوارم این اتفاق مهم به‌زودی بیفتد.

وی افزود: روند کلاس‌ها و کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری قابل‌قبول است چراکه مدرسان این کارگاه‌ها خودشان داستان می‌نویسند و داستان را می‌شناسند و این موضوع می‌تواند به هنرجویان کمک کند.

روغنگیر با اشاره به تأثیرگذاری حوزه هنری قزوین گفت: عملکرد حوزه هنری را مثبت ارزیابی می‌کنم؛ چراکه شرایط کاری نویسندگان در کارگاه‌ها مطلوب است؛‌ حوزه هنری قزوین در بخش داستان به‌صورت تخصصی واردشده و فعالیت می‌کند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: حوزه هنری با برگزاری کارگاه‌های مختلف داستان به‌صورت مستمر با پیگیری ویژه جهت برگزاری کارگاه‌ها به ایجاد جریان ادبی کمک می‌کند که این امر برای گام نخست اهمیت بسیاری دارد البته ناگفته نماند که خروجی کارگاه‌ها بستگی به هنرآموزان دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید نویسندگان را محدود کرد، افزود: در جشنواره‌ها بهتر است محدودیتی برای سوژه وجود نداشته باشد، البته به‌شخصه معتقدم، سوژه‌های اعلام‌شده در فراخوان محدودیت نمی‌آورد، بلکه نویسنده وقتی سوژه را برای خود کند، می‌تواند داستان خودش را بنویسد و در اصل سوژه‌ها کمک به خلاقیت می‌کند، هرچند که هنوز هم با سوژه‌های آزاد موافق‌تر هستم.

روغنگیر افزود: بااینکه در جشنواره‌ها نویسندگان محدود به سوژه‌های جشنواره‌ای می‌شوند اما برگزاری جشنواره و کارگاه‌های ادبی بهانه‌ای برای نوشتن است و اگر به‌صورت مستمر باشد می‌تواند منجر به اتفاقات خوبی شود.

این نویسنده در پایان بیان کرد: فراخوان جایزه سال داستان کوتاه حوزه هنری بهتر است به‌صورت دوسالانه برگزار شود چراکه حوزه هنری با شرایط کنونی بضاعت برگزاری چنین دوسالانه‌ای را دارد بنابراین بهتر است این روند ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار