نماینده ولی‌فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امروز برای رفع آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات خانوادگی، جامعه ما و خانواده‌ها نیازمند سبک زندگی فاطمی است و باید محبت و دوستی‌ها در زندگی افزایش یابد.
کد خبر: ۵۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۹ 17 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با حضور و سخنرانی در هیأت یازهرا(س) شهر محمدیه ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه‌کبری(س) اظهار داشت: با گذشت 22 بهمن امسال به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی وارد شده‌ایم، انقلاب ما انقلابی دینی، علوی، فاطمی و عاشورایی بود و با این شرایط ما بیش از هر دوره دیگری باید خود را نیازمند به قرآن بدانیم.

وی با بیان این‌که ما برای داشتن زندگی سعادتمندانه، به قرآن و سیره ائمه(ع) نیازمند هستیم، افزود: احادیث نبوی در جامعه امروز گره‌گشای گرفتاری‌های ماست، در فضایی که دچار آسیب‌های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق هستیم نگاهمان باید به زندگی و سیره اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) متفاوت باشد تا بتوانیم با الگوگیری از نوع اخلاقیات این بانوی بزرگوار به زندگی خود سروسامان دهیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: طبق آیات قرآن کریم خداوند به ما می‌گوید هر بدی که به ما می‌رسد دلیل آن به خودمان برمی‌گردد؛ زیرا خداوند دوست ندارد که بدی و شری به بندگانش برسد یعنی رحمت‌ها از سوی خداست و مصیبت‌ها از سوی ماست؛ خدای متعال آسیب‌های ظلم و ستم، ربا و گناهان را به ما یادآور شده اما انسان‌ها به دنبال این گناهان می‌روند و نتیجه این مسائل را در جامعه می‌بینیم.

عابدینی ادامه داد: سبک زندگی دینی یعنی آن‌گونه که خدا می‌خواهد زندگی کنیم نه آن‌چه نسخه زندگی و فرهنگ غربی‌هاست. در گذشته با ورود فرهنگ غربی به کشور مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا این فرهنگ بر سبک زندگی مردم تأثیر بگذارد؛ اما امروز فضای مجازی و حضور شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای انتقال پرسرعت این هجمه فرهنگی فراهم کرده است بنابراین در این فضا ما بیشتر به دین و سیره زندگی پیامبر(ص) و ائمه(ع) محتاج هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که خدای متعال برای زنان جایگاه و ارزش والایی قائل است، اضافه کرد: خداوند دختران را ریحانه می‌داند یعنی شبیه گلی که نیازمند مراقبت و نگهداری است و باید نهایت عاطفه و ملاطفت را نسبت به آن‌ها داشته باشیم؛ اما غربی‌ها همانند دوران جاهلیت فقط نگاه ابزاری به زن دارند و هیچ ارزشی برای فکر، اندیشه و وجود زن قائل نمی‌شوند.

عابدینی با بیان این‌که خداوند پیش از به دنیا آمدن حضرت زهرا(س) به پیامبر خوش‌آمدگویی کرده بود، یادآور شد: در آن ایام خدا به پیامبر وحی فرستاد که به زودی به تو هدیه‌ای می‌دهیم که تو را خشنود می‌کند، آن‌هم در دوره‌ای که برای زنان ارزشی قائل نبودند و پیامبر اسلام(ص) را به واسطه نداشتن فرزند پسر ابتر می‌نامیدند.

وی تصریح کرد: خداوند حضرت زهرا(س) را کوثر می‌داند که به معنای خیر کثیری است که میزان این خیر مشخص نیست، خداوند همه دنیا با نعمت‌هایش را متاع قلیل می‌داند اما اخلاق پیامبر اسلام(ص) و حکمت و معرفت معنوی را خیر کثیر معرفی می‌کند.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که ائمه معصومین(ع) آینه تمام‌نمای قرآن هستند، مطرح کرد: خداوند می‌فرماید اگر قرآن را برای کوه نازل می‌کردیم تحمل پذیرش قرآن را نداشت، اما برخی از دل‌های انسان‌ها از سنگ هم بدتر است و لیاقت پذیرش قرآن را ندارد، در مقابل امیرمؤمنان علی(ع) می‌فرمایند اگر محبت من به کوه نازل شود آن‌را متلاشی می‌کند که با این حدیث متوجه وجه مشترک قرآن و امام می‌شویم.

عابدینی گفت: دلیل شباهت و تأثیرگذاری قرآن و ائمه معصومین(ع) به واسطه وجود حکمت در آن‌هاست، به همین دلیل تأثیر احادیث و روایات بر ما شبیه تاثیر آیات قرآن است؛ امام علی(ع) حکیم و حضرت صدیقه‌کبری(س) هم حکیمه هستند.

وی اضافه کرد: خدای متعال امام راحل(ره) را بدین دلیل مرکز محبت مومنان عالم قرار داد که اهل ایمان، حکمت و قرآن بود، در دوره‌ای که امام خمینی(ره) بدون سلاح و پشتیبانی فریاد مبارزه علیه شاه را سرداد به واسطه تقوایی که داشتند مورد امداد الهی قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: متقین ویژگی‌های برجسته‌ای دارند و اشخاص ملاحظه کار و ساکت در برابر ظلم و منفعل نسبت به اشاعه منکرات در جامعه، نسبتی با تقوا ندارند، در صورتی‌ که در روایت ذکر شده امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر دو مخلوق از آفریده‌های الهی است، یعنی خداوند نخستین کسی بوده که این دو امر الهی را تأکید کرده است.

عابدینی توضیح داد: در روایت آمده هرکس معروف‌ها و خوبی‌ها را یاری کند خدا بر عزت او می‌افزاید و هرکس امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر را تضعیف کند خداوند خوارش می‌کند، عزیز شدن امام راحل(ره) و ذلیل شدن بنی‌صدر نمونه‌هایی عملی از این حدیث در ایران اسلامی بود.

وی بیان کرد: در روایتی از عایشه آمده که می‌گوید ما کسی را به جز فاطمه(س) نمی‌شناسیم که حدیث و بیانش شبیه‌تر به پیامبر اسلام(ص) باشد و هر زمانی‌که حضرت زهرا(س) نزد پیامبر(ص) وارد می‌شد ایشان بسیار به او احترام می‌گذاشت و دست فاطمه(س) را می‌گرفت و آن‌ را می بوسید و نزد خود می‌نشاند و هر زمانی‌که پیامبر(ص) به خانه دخترش می‌رفت حضرت زهرا(س) متقابلا همین رفتار را داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز برای رفع آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات خانوادگی جامعه ما و خانواده‌ها نیازمند سبک زندگی فاطمی هستند و باید محبت و دوستی‌ها در زندگی افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار