معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین خبر داد
معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به موضوع فرصت حرفه‌آموزی برای مددجویان زیر پوشش این اداره‌کل گفت: در راستای آماده‌سازی شغلی تاکنون 480 نفر با 360 میلیون ریال اعتبار مشمول این طرح قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 17 February 2018

 

راحله جاتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به عملکرد دفتر توانبخشی روزانه و توان‌پزشک اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: این دفتر در راستای کاشت حلزون، پرداخت کمک هزینه کاشت و پرداخت هزینه تأمین قطعات کاشت پروتز به تعداد 103 نفر با اعتبار 805 میلیون ریال اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تأمین تجهیزات کمک توانبخشی شامل وسایلی همچون ویلچر، سمعک، عصا، واکر، تجهیزات توانبخشی نابینایان، سمعک و غیره به تعداد 953 و با اعتبار سه میلیارد و 493 هزار و 300 هزار ریال از سوی این اداره‌کل صورت گرفته است.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: اقلام خریداری و توزیع شده در سال جاری تاکنون ویلچر 180، سمعک 300، تشک مواج، تشک و ویلچر 60، باطری سمعک 6 هزار و 500 حلقه بوده است که در بین مددجویان و جامعه هدف توزیع شده است.

جاتن با اشاره به موضوع ایجاد فرصت حرفه‌آموزی برای مددجویان زیر پوشش اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در راستای آماده‌سازی شغلی تاکنون 480 نفر با 360 میلیون ریال اعتبار مشمول این طرح قرار گرفته‌اند.

این مسؤول مطرح کرد: نظارت بر عملکرد مراکز توانبخشی روزانه، حرفه‌آموزی، کارگاه‌های تولیدی حمایتی و اوتیسم به تعداد 18 مرکز و با اعتبار 16 میلیارد و 180 میلیون و 27 هزار ریال برای جامعه هدف صورت گرفته است.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به مراکز این معاونت در سطح استان عنوان کرد: یک مرکز توانبخشی آموزش خانواده و کودک کم شنوا با ظرفیت اسمی 50 نفر، یک مرکز توانبخشی روزانه ضایعه نخاعی با ظرفیت اسمی 50 نفر، چهار مرکز توانبخشی روزانه معلولین جسمی –حرکتی با ظرفیت اسمی 200 نفر، سه مرکز حرفه آموزی ذهنی وروانی با ظرفیت اسمی 150 نفر در استان وجود دارد.

جاتن توضیح داد: از دیگر مراکز می‌توان دو کارگاه تولیدی و حمایتی با ظرفیت اسمی 90 نفر، سه مرکز توانبخشی روزانه سالمندان با ظرفیت اسمی 150 نفر، سه مرکز توانبخشی روزانه ذهنی با ظرفیت اسمی 150 نفر، یک مرکز توانبخشی روزانه اوتیسم با ظرفیت اسمی 50 نفر و در مجموع 18 مرکز با با ظرفیت اسمی 890 نفر اشاره کرد که آماده ارائه خدمات به جامعه هدف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار