مسئول موسسه قرآنی مدینه الرسول قزوین:
مسئول موسسه قرآنی مدینه الرسول استان قزوین گفت: با وجود استعدادهای فراوان قرآنی متاسفانه مکان مناسبی برای آموزش قاریان نوجوان و جوان در استان نداریم که این کمبود باید برطرف شود.
کد خبر: ۵۶۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 17 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سلیمان بهاری در دیدار قاریان نوجوان قزوین با استاندار گفت: طرح ملی تلاوت قرآن زیر نظر معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲۲ استان کشور ازجمله قزوین اجرا می شود که مهمترین هدف آن شناسایی استعدادهای قرآنی در سنین ۸ تا ۱۴ سال است.

وی بیان کرد: استان قزوین در ردیف سه استان شاخص کشور در طرح ملی تلاوت است که در هر ترم ۴ ماهه تعداد ۷۰ نفر شرکت می کنند و قرائت افراد به صورت کامل فیلمبرداری شده و به مشهد ارسال شده و پس از داوری و ارزیابی جایگاه افراد مشخص می شود.

بهاری تصریح کرد: ۹۵ درصد نخبگان قرآنی استان تحت پوشش طرح ملی تلاوت قرار دارند و در یک حرکت کارشناسی و برنامه ریزی شده از آموزش ها بهره مند می شوند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه قاریان نوجوان استان از جایگاه خوبی در کشور برخوردارند و توانسته اند در اکثر محافل قرآنی با قرائت خود زینت بخش مجالس شوند.

مکان مناسبی برای آموزش نداریم

مسئول موسسه قرآنی مدینه الرسول استان قزوین تصریح کرد: با وجود علاقمندان گروههای سنی مختلف متاسفانه مکان مناسب و در خور شان این قاریان کتاب الهی برای آموزش افراد نداریم که امیدواریم این مشکل با کمک استاندار محترم برطرف شود.

وی اضافه کرد: از اداره اوقاف و خیرین درخواست کمک برای تامین فضایی مناسب برای آموزش نوجوانان قرآنی کرده ایم که در صورت تامین این فضا شرایط بسیار مطلوب تری برای کشف استعدادهای قرآنی و آموزش آنها مهیا خواهد شد.

در این دیدار قاریان نوجوان محمد بخارایی، رضا حشتمیان، بهنام سلیمانی نیا، محمد حسین عباسیان، میلاد شیرمحمدی، محمدباقر حق شناس، مجتبی نوری، حسین قلی پور، امیر عباس برزگر، محمد مهدی بهاری و ابوالفضل برزگر ایاتی از کلام رحبخش قران مجید را در حضور استاندار تلاوت کرده و مورد تشویق قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار