مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در سطح 62 امامزاده شاخص و بقعه این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 17 February 2018

به گزارش تابناک از قزوین حجت الاسلام غلامرضا عادل روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای سوگواره یاس نبوی را ترویج فضایل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا (س) عنوان کرد.
وی اظهار کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ترویج فرهنگ وقف بر اساس اجرای نیات واقف از دیگر اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی است.
حجت الاسلام عادل ادامه داد: در قالب برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی 24مبلغ دینی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به فعالیت تبلیغی مشغول خواهند شد و سخنرانی، مداحی، قرائت زیارت نامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا (س)، اقامه نماز ظهر و عصر و پاسخگویی به شبهات دینی در قالب خیمه‌های معرفت را برعهده دارند.
وی ادامه داد: در برخی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز بر حسب نیت واقفان عزاداران فاطمی اطعام می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه برپایی 20 خیمه معرفت در سطح امامزاده های استان را از دیگر برنامه های ایام شهادت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: برپایی غرفه ترویج حجاب و عفاف در بقاع متبرکه و شب شعر فاطمی با حضور شعرای برجسته آئینی و محلی استان و شهرستان و همچنین اجرای ویژه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این طرح است .
به گفته حجت الاسلام عادل همچنین ویژه برنامه شام غریبان شب شهادت حضرت فاطمه (س) درامامزاده های استان قزوین برگزار خواهد شد.
استان قزوین دارای 226 امامزاده، 20 بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، چهار انبیاء و امامزاده علی اصغر(ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان قزوین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار