مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : داشتن آگاهی لازم از کاربرد ترکیبات شیمیایی ، محصولات کشاورزی را از عوامل خسارت زاد مصون نگه می دارد .
کد خبر: ۵۶۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 13 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمد حسین مصلحی راد در کارگاه آموزشی آشنایی کشاورزان با آفت کش های نوین و شیوه های مناسب مبارزه با افات و بیماری های گیاهی که با حضور مدیران و کارشناسان فنی سازمان جهاد کشاورزی و کشاورزان و بهره برداران این بخش در مجموعه باغستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : داشتن آگاهی کافی از ترکیبات شیمیایی و چگونگی کاربرد آنها به نحوی که محصول را از گزند عوامل خسارت زا مصون بداردو سلامت انسان و محیط زیست را به خطر نیاندازد از مهمترین عوامل و ضروریات بخش کشاورزی است .

وی اظهار داشت : با توجه به پیشرفت دانش نوین کشاورزی ، آفت کش های جدیدی نیز کشف شده که در بحث مدیریت تلفیقی عوامل خسارت زای گیاهی موثرمی باشد .

مصلحی راد بیان داشت : با توجه به تولید صنعتی و تجاری محصولات کشاورزی به ناچار باید از روش های سنتی فاصله گرفت و در نتیجه از دانش نوین و ترکیبات شیمیایی کم خطر تر در راستای تامین امنیت غذایی بهره مند شد .

وی تصریح کرد : این کارگاه آموزشی با هدف ارتقای دانش علمی کارشناسان و کشاورزان در جهت آشنایی با آفت کش های شیمیایی جدید و روش صحیح به کار بردن و استفاده آنها در باغات و مزارع برگزار شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار