نماینده ولی فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: انقلاب اسلامی ما ریشه در نهضت انبیای الهی و سیره ائمه معصومین (ع) داشت.
کد خبر: ۵۶۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 12 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی یکشنبه شب در یادواره شهدای روستای عصمت آباد بویین زهرا افزود: نهضت و انقلاب ما عاشورایی و حسینی و برای پیاده سازی اهداف الهی بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این ‌که انقلاب در آیینه قرآن و روایات بسیار دیدنی است،اضافه کرد: والفجر به معنای طلوع خورشید است، اما معنای باطنی آن در کلام امام صادق (ع) وجود حضرت حجت (عج) است و ولیال العشر اشاره به امام حسن عسکری (ع) تا امام حسن مجتبی (ع) دارد که تمام دوران زندگی آن‌ها در سختی و زندان گذشته است و همچنین والشفع اشاره به پیامبر (ص) و حضرت علی (ص) یا حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) دارد و والوتر نیز به معنای خدای یگانه است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: تفسیر آیه والیل اذا یسر در کلام امام صادق (ع) اشاره به دولت و حکومت هبتر است، یعنی حاکمیتی که قبل از حکومت امام زمان (عج) به وجود آمده و به حکومت این حضرت متصل خواهد شد.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: زمانی‌که امام راحل (ره) برای مبارزه با حکومت پهلوی به میدان آمده بود عده‌ای با خرده‌گیری به ایشان می‌گفتند با کدام سرباز قصد مبارزه با شاه را دارید و امام راحل در پاسخ آن‌ها فرمودند سربازان من در گهواره هستند و همین نوزادان حامی و پشتیبان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس شدند.
امام جمعه قزوین با بیان این‌که باید شکرگزار پیروزی انقلاب و سرنگونی حکومت کفر و طاغوت باشیم،تصریح کرد: با الگوگیری از حضرت نوح (ع) هنگامی ‌که کشتی خود را می‌ساخت،باید دعا کنیم خدایا کشتی انقلاب ما را به سرمنزل مبارک خودش که حکومت حضرت مهدی (عج) است، برسانید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را نتیجه تحقق اراده الهی دانست و گفت: باید قدردان این نعمت باشیم.
امام جمعه قزوین همچنین اظهار کرد: باعث افتخار ماست در روستایی حضور پیدا کرده‌ایم که زادگاه و پایگاه خدمت‌رسانی مبارز انقلابی، شهید حجت‌الاسلام نصرت‌الله انصاری است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این ‌که شهید انصاری پیام‌رسان نهضت امام خمینی (ره) بود،گفت: همان‌گونه که ابوذرغفاری پیام‌ رسان نهضت حضرت رسول (ص) در میان مشرکان بود، شهید انصاری در دوران شاه همین رسالت را برعهده گرفته بود و به جرم حمل اعلامیه‌های امام راحل در زندان پهلوی شکنجه و به شهادت رسید.
استان قزوین دارای 52 شهید انقلابی و در مجموع سه هزار شهید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار