بهزاد کاکاوند تکنسین شاغل در مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان قزوین پس از سه سال تلاش و پیگیری، موفق به ساخت کیف دارویی دمایی شد.
کد خبر: ۵۶۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 10 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 قزوین، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین درباره این اختراع گفت: مخترع این کیف با تحقیق و پژوهش و همچنین مشاوره با مخترعان و متخصصان این حوزه فعالیت خود را آغاز کرد و پس از 2 سال همت مضاعف، طراحی و آزمون و خطا کردن قطعات و ماژول های مختلف شیمیایی الکتریکی موفق به ساخت وسیله مورد نظر شد.
دکتر پیمان نامدار افزود: گواهی ثبت اختراع این دستگاه از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد تایید قرار گرفت و امیدواریم با تولید انبوه و تجاری سازی این دستگاه، شاهد تحولی بزرگ در جهت پیشرفت نظام سلامت در کشور باشیم.
بهزاد کاکاوند، مخترع کیف دارویی نیز درباره این اختراع خود گفت: با توجه به عدم همخوانی و تناسب تجهیزات و پایگاه های اورژانس با اقلیم آب و هوایی حاکم بر مناطق کشور و همچنین موقعیت های مختلف آب و هوایی پایگاه های اورژانس این تفاوت اقلیم در هنگام امدادرسانی در کلیه تجهیزات داخلی آمبولانس‌ها تاثیر گذاشته و تجهیزاتی از قبیل سرم و داروها را تحت تاثیرات منفی قرار می دهد.
وی افزود:گاهی تاثیر نامطلوب داروی سرد حتی بر سلامت مصدومان و بیماران نیز اثرگذاری منفی دارد که با ساخت این کیف دارویی می توان با نگه داری دارو و سایر تجهیزات در دمای متناسب از چنین تاثیراتی نیز جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار