در سفری یک روزه صورت گرفت
نماینده سازمان بهداشت جهانی به همراه هیأتی از کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به استان قزوین، طرح جامع سلامت استان را مورد ارزیابی قرار داد و از مراحل اجرای این طرح بازدید کرد.
کد خبر: ۵۶۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 07 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، دیپا راجان نماینده سازمان بهداشت جهانی به همراه هیأتی از کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه به استان قزوین، طرح جامع سلامت استان را مورد ارزیابی قرار داد و از مراحل اجرای این طرح بازدید کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در بدو ورود، مورد استقبال منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار گرفت و در نشست مشترک با رؤسای کمیته‌های مختلف این طرح شرکت کرد.

این نشست امروز در دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد و مهرام ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خُرسندی از میزبانی نماینده سازمان بهداشت جهانی، به معرفی استان قزوین پرداخت و با برشمردن مؤلفه‌های جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اجرای طرح جامع سلامت را یکی از موفقیت‌های حوزه سلامت دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: این برنامه با حمایت استانداران وقت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، ائمه جمعه، دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و گروه‌های مختلف مردمی در قالب«خانه مشارکت مردم در سلامت»، با هدف ارتقای سواد سلامت مردم، ایجاد سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و توسعه سیاست‌های محیط سالم به اجرا درآمد و یکی از دستاوردهای آن، افزایش حساسیت دستگاه های اجرایی به حفظ و ارتقای سلامت و هدفمند شدن کارگروه‌ها است.

دیپا راجان نماینده سازمان بهداشت جهانی هم با تشکر از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: این طرح، ابداعی است و طی 11 سال در ارتقای سطح سلامت اقدام شده است.

وی توصیه کرد: این طرح را ادامه دهید و مردم و بنگاه‌های خیریه را درگیر این موضوع کنند و مسیری را که خوب آغاز کرده‌اید، ادامه دهید.

راجان در ادامه با حضور در دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری سلامت و همچنین خانه مشارکت مردم در سلامت با کارشناسان دبیرخانه و اعضای خانه مشارکت، دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است، نتایج این بازدید و ارزیابی سازمان بهداشت جهانی در آینده نزدیک منتشر شده و به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار