نماینده سازمان بهداشت جهانی:
دیپا راجان نماینده سازمان بهداشت جهانی در بازدید از خانه مشارکت مردم در سلامت قزوین،گفت: این تشکل باید به یک ابده بین المللی تبدیل شود.
کد خبر: ۵۶۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ 07 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا، دیپا راجان روز چهارشنبه در نشست مشترک با نمایندگان شورای مردمی سلامت قزوین هدف از سفر خود را آشنایی با فعالیت های خانه مشارکت مردم در سلامت قزوین و گرفتن ایده هایی از این تشکل برای انعکاس و نشر آن به سطح جهانی اعلام کرد.
وی پس از شنیدن دغدغه ها و خواسته های نمایندگان گروه های مختلف شورای مردمی خانه مشارکت در سلامت قزوین،گفت: این بازدید پایان راه ما نیست و بدون شک این مطالبات را در سازمان خود مطرح کرده و برای تحقق آنها پیگیری و مذاکرات لازم را با وزارت بهداشت در ایران خواهیم داشت.
راجان، جلب مشارکت مردم در نظام سلامت را از مسایل محوری در ارتقای سلامت و بهداشت جامعه دانست و ادامه داد: تجربیات این خانه در جذب مشارکت مردم را راهگشا و قابل تبدیل به الگویی در سطح کلان می دانم.
رییس خانه مشارکت مردم در سلامت در قزوین نیز گفت: در این تشکل مردمی با به کار گرفتن متخصصان و کارشناسان دور هم جمع شده ایم تا به کمک یکدیگر خود و جامعه خود را از آلودگی ها و بیماری ها در امان نگه داریم.
حبیب الله انصاریان افزود: برای تحقق این مهم به یاری دستگاه های اجرایی آمده ایم تا مانند یک بازوی قوی در کنار آنها به سلامت جامعه کمک کنیم.
وی اضافه کرد:در تمام دنیا ثابت شده که برای تحقق یک کار ملی باید دولت ها به سراغ مردم آمده و از آنها کمک بگیرند.
انصاریان، خانه مشارکت مردم در سلامت را یکی از بهترین راهکارها برای کمک به دولت ها دانست و ادامه داد: به کمک کارشناسان این طرح های قابل توجهی را اجرا کرده ایم و از 18عضو به نمایندگان مردمی این خانه اکنون به 30 عضو رسیده ایم.
خانه مشارکت در سلامت قزوین سال 88 پس از طراحی و تصویب هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی و تایید کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استانداری قزوین تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار