مدیر کل امور تعاونیها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور گفت : در سال جاری 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به تشکلهای عشایری کشور اختصاص یافت .
کد خبر: ۵۶۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 06 February 2018

به گزارش تابناک قزین احمد رحیمی در آئین تشمیل اولین مجمع تعاونی عشایری استان قزوین که با حضور بهزاد غیاثوند رئیس اداره عشایر استان و جمعی از عشایر استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود : در سالجاری 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به تشکلهای عشایری اختصاص یافته که مجددا 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره 4 درصد به تصویب دولت رسیده که در اختیار تشکلهای عشایری در استانهای کشور قرار خواهد گرفت.
وی به اهمیت و ضرورت تشکیل شرکت های تعاونی عشایر در استانها اشاره کرد و اظهار داشت : انتخاب هیات مدیره قوی برای این شرکتها می تواند در رشد ، گسترش و توسعه شرکت تعاونی و حتی جامعه عشایری نقش سازنده ای داشته باشد .
مدیر کل امور تعاونیها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه مهمترین رسالت عشایر کشور شرکت تعاونی هاست گفت : در حال حاضر 204 شرکت تعاونی فعال در کشور وجود دارد که در سطح 30 استان کشور پراکنده است .
رحیمی اضافه کرد : از تعداد این 204 شرکت تعاونی در سطح کشور 21 اتحادیه استانی وجود دارد .
وی ؛ حمایت از تشکلهای تعاونی های عشایری ، هدایت این شرکت ها ، نظارت بر عملکرد شرکتهای تعاونی و ارائه تسهیلات و توزیع جو ، علوفه و نهاده ها ی دامی را مهمترین وظایف سازمان امور عشایر در بحث تعاونی ها دانست .
رحیمی بر تخصیص سه درصد از سود شرکت های تعاونی در استانها به امر آموزش تاکید کرد و قانونگرایی ، مردم گرایی و آموزش را مهمترین رکن در تاسیس شرکت تعاونی ها ذکر کرد .
وی خاطر نشان کرد : استان قزوین بستر و ظرفیت بسیار مناسبی درحوزه عشایر دارد که امیدواریم با تاسیس اولین شرکت تعاونی عشایر در آینده ای نزدیک جزو بهترین شرکت تعاونی های کشور با بیشترین امکانات ، بهره وری و تسهیلات باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار