بمناسبت دهه فجر:
زندانیان سیاسی و مبارزان دوران ستم شاهی با شرکت در برنامه« یادباد آن روزگاران» خاطرات خود از دوران حبس و شکنجه توسط ساواک را بازگو کردند.
کد خبر: ۵۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 05 February 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرنگار مهر، بمنظور یادآوری روزهای سختی که برمبارزان انقلابی دردوران ستم شاهی رفته بودبرنامه «یاد باد آن روزگاران» با حضور زندانیان سیاسی رژیم گذشته یکشنبه شب در سینما بهمن قزوین برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام محمد باریک بین فرزند آیت الله باریک بین از مبارزان ستم شاهی، حجت الاسلام امینی مشاور استاندار در امور روحانیون و از مبارزان پیش کسوت، اکبر اسکندنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مبارزان، حضور داشتند تعدادی از زندانیان رژیم شاه خاطراتی از شکنجه های خود توسط ساواک را بازگو کردند.

علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین در این مراسم گفت: زمانی که در بسیاری از استانهای کشور در زمان رژیم گذشته حکومت نظامی برقرار نشده بود در قزوین به دلیل وجود مبارزانی آگاه و شجاع شاهد حکومت نظامی بودیم و شرایط سختی حاکم شده بود.

وی اضافه کرد: به لحاظ نقش آفرینی فرزندان این اقلیم در تربیت مجاهدانی مبارز و جسور حادثه ۷ دی در قزوین رقم خورد و بزرگانی در شکل گیری انقلاب موثر بودند که باید یادشان گرامی داشته شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآورشد: در این میان مبارزات مردم شهرهای بویین زهرا، آبیک والموت هم قابل توجه بود و مبارزان متعددی با تحمل روزهایی سخت در زندانهای ستم شاهی برای بسترسازی انقلاب تلاش کردند.

وی اظهارداشت: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری برنامه «یادباد آن روزگاران» تلاش کردیم تعدادی از مبارزان را دور هم جمع کنیم تا با بیان خاطرات خود به نسل جوان بخشی از دستاوردهای نظام را تشریح کنند تا همه قدردان این انقلاب باشیم.

در این برنامه تعدادی از مبارزان و زندانیان سیاسی خاطراتی از روزهای حبس خود بیان کردند.

در ادامه از ۴ پیشکسوت مبارز زندانی رژیم ستم شاهی حاج کاظم شکوهی، غلامحسین درافشانی، محمد جواد ربانی و رضا شالی تجلیل شد.

استان قزوین ۳۵ زندانی و مبارز سیاسی شاخص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار