مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۵۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 27 January 2018

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی سامانه بارشی از بعد از ظهر پنجشنبه از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش باران و برف در این مناطق و همچنین سواحل دریای خزر شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امروز هم بارش در این مناطق ادامه داشته باشد و بخش‌هایی از جنوب غرب و مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد. همچنین در روز شنبه بارش در مناطق فوق ادامه داشته و به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

به گفته وی در روز یکشنبه بارش در شمال غرب به تدریج ادامه پیدا کرده و گستره بارش به شرق نیز کشیده خواهد شد. همچنین افت محسوس دما از روز جمعه تا دوشنبه هفته‌ آتی پیش بینی می‌شود و به سبب کاهش دما در روز شنبه بارش غالبا به شکل برف خواهد بود و انتظار می‌رود توده هوای سر تا سه‌شنبه هفته آینده در کشور ماندگار باشد.

وظیفه افزود: از روز شنبه تا اواخر یکشنبه در برخی مناطق به خصوص جاده‌های کوهستانی شمال، شمالغرب و دامنه‌های البرز بارش برف همراه با وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد و دریای خزر نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: برای تهران در روز جمعه آسمانی نیمه‌ابری و در بعضی ساعات ابری و وزش باد و گاهی بارش باران با بیشینه و کمینه دمای 13 و 4 درجه سانتی‌گراد در روز شنبه آسمانی نیمه‌ابری تا ابری اوایل شب وزش باد، در بعضی ساعات نیز وزش باد شدید و بارش باران و گاهی بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 10 و یک درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه نیز آسمانی ابری همراه با وزش باد و وزش باد شدید و گاهی بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 2 و منفی 3 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار