معاون برنامه ریزی و اموراقتصادی استانداری قزوین :
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت : بمنظور رفاه حال مردم ، کالاهای اساسی شب عید مردم استان ذخیره سازی شود .
کد خبر: ۵۵۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 17 January 2018

به گزارش تابناک قزوین منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تنظیم بازار که با حضور مهندس فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران برگزار شد با بیان این مطلب افزود : با نزدیک شدن به ایام پایانی سال باید ضمن شناسایی نیازهای اساسی شهروندان ، برای تامین اقلامی که در استان کمبود داریم از سایر مناطق برنامه ریزی شود.
وی کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان استان را گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، برنج، روغن و شکر و همچنین میوه شامل سیب و پرتغال ذکر کردو اظهار داشت : تا پایان سال 3 هزار تن تخم مرغ در استان مورد نیاز است که برای پاسخگویی به نیازهای مردم در ماههای پایانی سال ضمن تولید یک هزار تن تخم مرغ در داخل استان میزان دو هزار تن نیز به صورت واردات تامین می شود.
حبیبی تاکید کرد : شرایط امسال ویژه است و باید ضمن پیشگیری از برخی مسایل و مشکلات ؛ با دقت و اطلاعات کامل برای تامین مرغ و تخم مرغ مورد نیاز مردم اقدام شود بنابراین هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی باید به گونه ای باشد تا این محصول بدون ذخیره سازی به صورت مستقیم با هماهنگی به مصرف کننده برسد تا قیمتها نیز کنترل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد : در خصوص استفاده از ۵۰۰ هزار قطعه پولت که کار تخصصی است باید کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با همکاری بخش خصوصی اقدام کنند تا تولیدات آن وارد چرخه شود و بتوان بخشی از نیازها را تامین کرد.
حبیبی با اشاره به وضعیت تولید و توزیع گوشت مرغ در استان گفت : با ظرفیت تولید ۱۰۸ تن گوشت مرغ و ظرفیت ذخیره سازی ۴۲۰ تن مرغ منجمد در تامین این کالا در استان هیچ کمبودی وجود ندارد .
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین بیان داشت : باید ذخیره سازی گوشت مرغ در سردخانه مانند گوشت تازه با کیفیت انجام تا رضایت مردم جلب شود که تاکنون در استان مشکلی وجود نداشته است .
به گفته ی این مقام مسئول ؛ ذخیره سازی ۲ هزار و ۷۰۰ تن شکر و سه هزار تن تخم مرغ و ۹۸۰ تن برنج و ۲۰۰ تن روغن و کره نیز در استان انجام شده است.
حبیبی خاطر نشان کرد : به منظور تامین نیاز شهروندان استان، روزانه ۸۰ تن گوشت مرغ تازه و کشتار روز به بازار عرضه می شود که این رقم در ایام پایانی سال به ۱۱۰ تن افزایش می یابد که پیش بینی های لازم برای تامین آن انجام و همچنین برای ذخیره سازی ۵۰۰ تن مرغ منجمد به منظور کنترل قیمت این محصول در استان برنامه ریزی شده است.
وی همچنین یاد آور شد : برای ذخیره سازی یک هزار و ۵۰۰ تن میوه شامل یک هزار تن پرتغال و ۵۰۰ تن سیب نیز برنامه ریزی شده و خرید و انبار سیب مورد نیاز مردم استان برای ایام عید به پایان رسیده و هم اکنون در حال وارد کردن پرتغال و ذخیره سازی این میوه هستیم.
حبیبی اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال میزان مصرف اقلام خوراکی بیشتر شده و از سوی دولت تاکید شده که ستادهای تنظیم بازار به صورت هفتگی در مراکز استان ها تشکیل و بازار و قیمت ها را کنترل کنند تا شاهد افزایش بی رویه قیمت ها و کمبود محصول در بازارهای استان نباشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار