استاندار قزوین خواستار شد:
استاندار قزوین با بیان اینکه باید از نگاه جزیره‌ای به اشتغال پرهیز کنیم، گفت: متاسفانه کارآفرین و فردی که به درد بازارکار بخورد پرورش نمی دهیم.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 17 January 2018

استاندار قزوین با بیان اینکه باید از نگاه جزیره‌ای به اشتغال پرهیز کنیم، گفت: متاسفانه کارآفرین و فردی که به درد بازارکار بخورد پرورش نمی دهیم.
به گزارش تابناک قزوین عبدالمحمد زاهدی صبح امروز چهارشنبه در پانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد،با بیان این مطلب، افزود: دغدغه مسئولان این است که طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به سرنوشت سایر طرح ها دچار نشود.
استاندار قزوین ادامه داد: طرحهای جدید اشتغالزایی نیازمند حمایت هستند و در راستای اشتغال فراگیر می بایست با نگاه توسعه ای به این موضوع مهم توجه شود.
زاهدی اضافه کرد:روستائیان ما در تولید موفق هستند اما در تامین منابع اولیه و بازاریابی اصلا موفق نیستند و اگر سازماندهی برای این چرخه نداشته باشیم باز موفق نخواهیم بود.
استاندار قزوین خاطر نشان ساخت:ایجاد زنجیره و خوشه های تولید در استان و کشور از تولیدات خانگی و روستایی و صنایع خرد و کوچک و متوسط را شامل می شود و باید جدی گرفته شود که نقش مهمی در رونق اقتصادی ایفا می کند.
وی افزود: تدوین یک برنامه مشترک برای دستگاههای اجرایی با هدف اشتغالزایی ضروری است و از نگاه جزیره ای در این زمینه می بایست پرهیز شود و باید با مداخلات توسعه ای برای ساماندهی روستاها و اشتغال روستاها اقدام کرد.
زاهدی ادامه داد:سالهاست فرهنگ کار را مطرح می کنیم که نقش اصلی در اجرای آن برعهده آموزش و پرورش است و باید این امر مهم سیستمی تعریف شود که با کار بتوان در آمد کسب کرد نه اینکه برخی بدون کار کردن به درآمد زیادی دست یابند.
وی افزود:متاسفانه کارآفرین و فردی که به درد بازارکار بخورد پرورش نمی دهیم و بسیاری از آموزش‌های کشور به درد کشور نمی خورد و اهداف خود را دنبال می کنند.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: باید اولویت بندی را در حل مشکلات در سطح استان و شهرستان ها در دستور کار قرار داد و برند سازی را در سطح استان و شهرستان ها توسعه داد.
وی افزود:فرمانداران کارگروه اشتغال را به صورت هفتگی پیگیری کنند و خود را تنها به یک نسخه واحد در این زمینه محدود نکنند و بر این امر درسطح شهرستان نظارت داشته باشند.
زاهدی خاطر نشان کردذ: اطلاع رسانی در سطح روستاها توسط دهیاران برای طرح اشتغال روستائیان و عشایر صورت گیرد تا تنها خود را به دریافت وام محدود نسازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار