منصوری خبر داد:
معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص 20 هزار میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در کشور خبر داد و گفت: باید طرح‌های دارای بازار جهانی و داخلی در اولویت حمایت قرار بگیرند.
کد خبر: ۵۵۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 17 January 2018

به گزارش تابناک قزوین، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای توسعه اشتغال فراگیر در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در تسهیلات اشتغال فراگیر بین دو تا ۸ درصد یارانه پرداخت می شود تا این کمک های مالی مقرون به صرفه باشد.
منصوری با بیان اینکه، در بخش اشتغال روستایی یارانه بین ۴ تا ۱۰ درصد است که تاکنون ۲۵ درصد اعتبارات ابلاغ شده است ، ادامه داد:بیش از ۴۹ هزار نفر به سامانه اشتغال مراجعه کردند اما کمتر از ۱۰ درصد انها طرح ارائه کردند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید دانست که فقط وام نمی تواند شغل ایجاد کند بلکه باید نهادسازی شود و برای فروش و بازاریابی محصول برنامه داشته باشیم.
منصوری گفت: سیاست های صنعتی با یک نگاه خنثی و منفعلانه همراه است و برخی اعتقاد دارند که دولت نباید در کارها دخالت کند و همه امور را به بخش خصوصی واگذار کند و فقط سیاست گذاری و نظارت داشته باشد.
وی بیان کرد: دولت باید تشخیص دهد مثلا در قزوین که قطب صنعت است باید طرح هایی با اولویت صنعت مورد توجه باشد و برای نمونه ۱۶ رسته در اشتغال فراگیر قزوین زیاد است.
منصوری افزود: باید گروههای هدف از منابع درست استفاده کنند و در این راستا داشتن یک نظام گردش اطلاعات و نظارت کنترل انلاین ضروری است.
وی عنوان کرد: مداخله توسعه ای برای ایجاد اشتغال از نگاه ما مهمتر از خود وام است و لازم است با نهاد سازی و بومی سازی طرح ها به ایجاد اشتغال کمک کنیم.
منصوری اظهار کرد: در سالهای گذشته بیش از ۵ هزار تن صادرات فرش داشتیم و امروز با مشکلات تحریم این میزان به ۳۰۰ تن رسیده و باید بدانیم فقط دادن تسهیلات به دار قالی نمی تواند شغل ایجاد کند بلکه بازاریابی و فروش در اولویت باید باشد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در اشتغال باید بازار داخلی در اولویت باشد و در شرایطی که ظرفیت مالی صنعت پوشاک ۱۴ میلیارد تومان است از این ظرفیت نتوانسته ایم برخوردار شویم.
منصوری تصریح کرد: اشتغال روستایی و شهری نباید تفکیک شود و به طرح هایی اولویت دهیم که ابتدا بازار داخلی، سپس منطقه ای و جهانی داشته باشد.
وی افزود: ما فقط یاد گرفته ایم وام بدهیم و متقاضی را بدهکار کنیم در حالی که باید نهادسازی و بازاریابی محصول در اولویت باشد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در حوزه مهارتی مشکل داریم و مهارت جامعه با نیازها منطبق نیست و برنامه آموزشی در محیط واقعی کار جدی گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار