مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از اعزام 16 گروه جهادی به مناطق زلزله زده در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 13 January 2018

حمیدرضا اله بداشتی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در گفتگو با تابناک قزوین، با بیان اینکه از روز نخست زلزله در کرمانشاه گروه های جهادی در استان قزوین آماده خدمات رسانی به مردم آسیب دیده بوده اند، اظهار کرد: از همان روزهای آغازین گروه های امدادرسان و پزشکی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.
وی افزود: با تعیین دو روستای قره بلاغ اعظم و بابا اسکندر به عنوان روستای معین استان قزوین در خدمات رسانی محوریت حضور گروه‌ها به این دو روستا تغییر کرد تا شاهد خدمات رسانی بهتر به مردم آسیب دیده قره بلاغ و بابااسکندر باشیم.
اله بداشتی ادامه داد: در طی این مدت نواحی البرز، تاکستان و همچنین امام سجاد(ع) هر کدام 3 گروه جهادی و نواحی آبیک و بویین‌زهرا نیز 2 گروه جهادی را راهی مناطق زلزله زده کردند.
وی ادامه داد: ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در قزوین نیز 1 گروه جهادی را راهی مناطق آسیب دیده کرد .
این مسئول باتاکید بر اینکه هر گروه جهادی به طور میانگین 9 روز در مناطق زلزله زده حضور داشته است، بیان کرد: در طی این مدت بیش از 230 نفر در قالب گروه های جهادی نواحی به این مناطق اعزام شده و سعی کردند تا با کار جهادی، بخشی از آسیب‌های وارده به این مناطق را کم کنند.
وی خاطرنشان کرد: انجام آواربرداری، حارج کردن لوازم زندگی مردم زلزله زده از زیرآوار، امدادرسانی، توزیع کالاهای ضروری در بین مردم و همچنین کمک به ساخت کانکس‌ها برای اسکان موقت از ابتدا تا انتها توسط این گروه های جهادی انجام شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اضافه کرد: بسیج دانشجویی نیز از ابتدا تا به امروز 2 گروه جهادی با ظرفیت 20 نفر را به مناطق آسیب دیده اعزام کرده است.
وی تصریح کرد: انجام بیش از 2 هزار ویزیت رایگان، توزیع دارو به صورت رایگان و ایجاد درمانگاه سیار از مهم‌ترین اقدامات گروه های جهادی بسیج دانشجویی در مناطق زلزله زده بوده است.
اله بداشتی از حضور اکیپ‌هایی از بسیج طلاب، جامعه پزشکی، حقوقدانان و هنرمندان نیز در این مناطق خبر داد و یادآور شد: تمام اقشار بسیجی تلاش کردند تا در حد توان خود بتوانند با ارائه خدمات، گوشه‌ای از آلام مردم آسیب دیده را کم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار